Trött

God morgon! Det är så härligt nu när Novalie sover till minst 8 varje morgon :-) Det blir ju lite sovmorgon! Allt är bättre än att få kliva upp redan kl 7 eller tidigare ändå. Men inatt har jag sovit så himla dåligt. Vart helt knas med sömnen. Somnade när jag nattade barnen så jag somnade med dom när klockan var runt 19:45 igår kväll. Men sedan vaknade jag vid tolv snåret där och kunde inte somna om förens runt 01 kanske. Vaknade även vid 3:30 imorse av en mardröm som handlade om barnen. Helt sjuk dröm dessutom! Fattar inte vart den kom ifrån..

Jaja, man kommer säkert känna sig lite piggare under dagen för jag har ju fått sovit ganska många timmar ändå :-) Så man ska inte klaga! Novalie är redan igång och leker i sitt rum. Hon beställde välling som frukost så en annan får väl äta själv sen då ;-) Lilleman börjar vakna till liv nu han med hör jag. Han är precis som Novalie, sover hela natten utan att vakna om man ligger bredvid honom. Sover han själv, då vaknar han. Iofs så är ju inte Novalie så just nu, hon kan ju sova utan mig men då vaknar hon ett antal ggr på en natt. Så dom sover bra om jag ligger där och det är ju skönt. Milliam har inte vaknat nå på natten på länge nu, alltså vaknat för att sedan bli vaken någon timme. Jag har nog tur denna gång ;-) Annat varé med Novalie som hade kolik och även när hon inte hade det så sov hon hela dagarna och var vaken hela kvällar och nätter. Lite skillnad är det :-)

Jag vet inte vad som händer denna dag, jag ska i alla fall ta mig ut på en promenad senare. Det är lite tråkigt att Novalie vägrar sitta i vagnen någon längre stund. Då menar jag längre än 10 minuter, sedan börjar hon gnöla och skrika att hon ska gå. Och tro mig, hon är INTE rolig att ha att göra med när hon sätter igång och ska försöka få sin vilja igenom. Ibland är det en kamp att bara gå till dagis och det tar typ 10 minuter max :-) En liten dam med stor och väldigt stark vilja när det gäller allt. Så vi får se om hon kanske kan vara hos sin mormor medan mamma och Mille går på promenad eller om jag tar det ikväll, då kan K passa henne medans.

I fredags hade jag myskväll med Marina. Vi gick först på en promenad sedan hem och åt tacos och massa godis framför Katy Perrys film, jag tyckte den var rätt bra faktiskt. Kul att få hänga med sådär och se hur det funkar för vissa artister. Inte lätt liv dom lever inte. Tack och lov så har man inget sånt liv själv, nog för att dom är rika och har miljontals fans men inte värt det alltså. Blä! Har ni inte sett den så se den :-)

Nej, nu är det matdags för lilleman här som har vaknat (förmodligen av allt väsen som storasyster för) men ha en bra söndag och hoppas ni haft en fin helg i finvädret!




 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback