Utan kärlek är vi som fåglar utan vingar

Hej på er! :-)
Sitter här, i min ensamhet, och tänkte passa på att skriva ett inlägg innan Mille vaknar!
 
Har fredagsmys med mig själv just nu, precis kommit in efter att ha rastat hunden & varit på affär'n en sväng. Var tvungen att posta ett brev som jag är typ, flera veckor sen med. Haha! Har haft fullt upp idag. Städade lite på förmiddagen, gubben tog med dotra på badhuset. Hennes första gång där :-) Själv satt man och var nervös över att hon skulle halka och slå sönder huvudet eller något. Men det hade gått bra & hon hade haft super roligt. Till och med åkt rutschbana med pappa! Herregud. Dom hade lekt i vågorna också. Undra om han glömde att hon bara är 2,5 år? ;-) Eller jag kanske glömmer att hon börjar bli stor. Förtränger snarare!
 
När dom kom hem var det full fart, dom var nämligen på gång att åka till Stockholm. Hem till Novalies farfar :-) Så dom blir där under helgen. Lugnt hemma men jag saknar dom sååå ♥ Men nu kan jag passa på att hämta lite ny energi, sova lite längre och fokusera på bara Milliam. En sån helg ska jag ha med Novalie med sen när han blivit lite större. :-) Hon är så pappig nu, det är nog också pga att hon märker att jag inte har lika mycket tid. Det gör ont i hjärtat att inte ha all tid till henne men jag försöker finnas till hands för båda två även om Milliam behöver mig lite mer just nu. Tur det bara är ett tag :-) Sedan kan dom leka ihop och vi kan mysa allihopa utan att någon blir avundsjuk eller ledsen för att den får mindre uppmärksamhet. Svårt det där men man gör så gott man kan!
 
Jag har varit och storhandlat idag, fick med mig rätt mycket hem så jag är nöjd! Ja, inte shopping av kläder och sådant till mig men det vart någon julklapp åt ungarna och lite annat nödvändigt. Även mat såklart! Så nu har man fyllt upp frys och kyl :-) Det är roligt att börja handla julklappar nu, mysig stämning i affärerna när alla julgrejer kommer fram. Inte långt kvar nu! Den första snön har ju kommit också, inte för att den ligger kvar men ändå. Det snöar! En väldigt kort sommar (dålig om inte annat) och en ännu kortare höst. Den såg man inte mycket av inte! Hoppas på lite bättre nästa år. Vintern kommer kännas så oändligt lång nu när man inte haft någon bra sommar.
 
Milliam växer och gror! Han blev ju 11 veckor igår, stora killen :-) Tänka sig att nästa år firar man 2 födelsedagar för sina barn. 3år och 1år. Vad overkligt men så sjukt skojsigt. Snart står man där och ska skola in han på dagis med. Blää. Jag försöker verkligen njuta och ta vara på bebistiden. Han är så lugn, glad och snäll kille. Inte många sura miner som kommer från honom inte och det känns ju jätte skönt. Novalie var ju raka motsatsen. Hon hade ju dessutom kolik där i början, då höll man ju på att avlida. Som tur var *peppar peppar* så har inte Mille haft nå magproblem ännu. :-) Hoppas det fortsätter så!
 
Igår träffade jag bästa Johanna också. Efter att lillan vart hämtad på dagis så gick jag, dotra, son, mamma, pappa och Johanna till Jensas och åt (Johanna drack kaffe, he-he) och efter det vart det en kortare sväng på stan. Novalie vart fotad med Johanna bredvid en polisbil så det kommer att komma med i Gefle Dagblad, spännande! :-D Hoppas jag inte missat det. Måste in och kolla sen! :-P Johanna köpte även nå pysselgrejs till Novalie så vi satt och lekte. Var nog mest jag och Johanna som fick nytta av det där, haha. Men roligt var det. Ett bra tidsfördriv.
 
Jaja, får se vad resten av helgen bjuder på! Saknar min kära vän Marina väldigt mycket just nu! Känns som det var jätte längesedan vi sågs, fast det var det ju såklart inte, men det räcker med att det går 2 dagar så känns det som en vecka ;-) Jag önskar Johanna kunde flytta hem och få jobb här så hade jag mina bästa vänner vid min sida JÄMT. Det skulle förgylla mitt liv ännu mer, hihi :-) Men drömma kan man ju!!
 
Vad ska ni köpa i julklapp till era barn? Jag vet inte vad jag mer ska hitta på åt lillgumman. Har hittills köpt en kassaapparat med tillbehör, tågbana, fikabröd i sånt där mjukt tyg? :P Från IKEA i alla fall. Ett set med alla möjliga olika pärlor och så var det något mer men kommer inte ihåg. Milliam blir det ju inte nå större mängder, nå bitsaker och sånt bara. Han är ju så liten än! Funderar på att åka in till Valbo i veckan och titta lite på Toysrus också, hittade lite på hemsidan som jag tänkte köpa också. Ge gärna tips!
 
 
 
 
 
 
 
Mina älskade barn ♥
 
 
 
Novalie & Samuel, när vi hälsade på i Hofors hos Annicka :-D
 
 
Milliam och pappan


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback