"Allt för min syster"

Har nyss tittat klart på filmen "Allt för min syster" som gick på kanal 11. Åh, vilken fängslande film! Så sjukt bra alltså. Där satt man och bölade i sin ensamhet i soffan :,-) Ja, den var utan tvekan en utav de bästa filmer jag sett. Konstigt att man inte kollat på den tidigare.
 
Nu är jag så fryssen, har velat tagit en dusch sedan kl 19 typ men Milliam har varit vaken hela tiden och så fort man rör sig så vaknar han. Novalie vaknade hon med så Kim gick in till henne och han somnade där så det vart ingen dusch för mig :-P Får se om jag hinner med en snabb en innan jag kryper ned och lägger mig. Novalie somnade redan 17:45 idag så det blir nog en tidig morgon imorgon bitti, har jag en känsla av. Men hon var så trött så kunde inte hålla henne vaken längre..
 
Imorgon är det ny vecka och Milliam blir hela 2 månader på torsdag. Herregud vad tiden går, pojken växer och utvecklas för varje dag som går :-) Helt underbart. Det blir dagis för Novalie på tisdag, onsdag och torsdag och jag ska iväg på öppna förskolan på tisdag. Där har man inte varit sedan Novis var bebis :-) Det ska bli roligt! Hoppas man inte har en alltför tjurig pojk då, hehe.
 
Igår träffade jag Johanna också, som jag saknat!! På lördag är det bestämt att vi ska gå ut, jag kan säga att jag längtar som FAN att få roa mig. MEN, jag är även inställd på att det kan bli så att jag inte kan gå ut. Det beror helt på hur Mille kommer att vara. Men han är ju hemma med pappsen sin och mjölk kommer det finnas. Nu ska vi se om han tar flaskan bara, vi börjar testa imorgon. Sen har ju jag börjat undra om min mjölk är för blaskig eftersom att jag får amma flera gånger i timmen. Det vet man ju liksom inte, så jag undrar om vi ska prova med ersättning en gång och se om han blir mer nöjd. Fast jag vill inte sluta amma, jag ammar hellre 10 ggr i timmen än att sluta alltså. Det finns ju inget mysigare! Det känns faktiskt inte speciellt jobbigt att amma ofta heller. Men man kanske kan köra med ersättning på lördag bara, för att underlätta för Kim också!? Vad tror ni.... Behöver lite råd ;-)
Amningen kan väl inte bli förstörd pga att man ger ersättning från lördag till söndag? Jag kommer ju givetvis pumpa ut ändå så det finns bröstmjölk, men tänker om han inte verkar nöjd så kanske det är bra att ersättning är ett alternativ. Det borde ju mätta mer än min mjölk i alla fall för det kan ju inte vara "normalt" att han äter så ofta som han gör. Nu är det ju inte riktigt 10 ggr i timmen men det är minst 2 i alla fall. Sen har han ju en tendens till att äta i ca 10 minuter åt gången bara sen vill han inte ha nå mer, Med Novalie kunde man få sitta minst 30 minuter innan hon var klar. Men jag kan ju inte tvinga i han nå mer heller :-P
 
Antingen så somnar han när han äter eller så släpper han taget bara och verkar nöjd, för stunden dvs. Sen kan det gå 5 minuter så letar han tutte igen, och så håller det på sådär... På dagarna blir det ju lite mindre, då sover han mestadels. Men när han väl är vaken, så brukar han bli vaken bra länge. Och då äter han JÄMT! Han får inte ont i magen eller så heller, blir lite nervös över att han kanske får ont i magen om man ger ersättning. Ja, jag vet inte jag. Skulle ha rådfrågat med bvc när jag var där sist ju! Men det glömde jag helt bort.. Jaja, jag räknar med att få blåsa av utgången i alla fall och det är väl lika bra. Men går det vägen, som jag innerligt hoppas, så blir jag super glad. Jag vill bara ha EN barnledig kväll med lite fest, klä upp mig och ut och dansa.
 
Jaja, det återstår att se hur det blir :-) Nej nu ska jag se efter om jag kan lyckas ta en dusch. Hoppas ni haft en bra kväll och helg.. Godnatt ♥
 
 
 
 
 
 

Postat av: Sandra

Gå över till BVC och fråga när du ska till öppna förskolan på tisdag då, så kanske dom kan ge några råd :)

2012-10-01 @ 11:23:46

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback