Saturday night

Godkväller!
Denna kväll har varit lite små dryg. Novalie har varit på sitt vis och Mille på sitt. Milliam hade ju världens magknip igår, skrek som en stucken gris och var sååå ledsen. Åh, vad det sved i mitt hjärta. Det har inte varit lika illa idag, som tur var, men ont har han haft. Han har börjat spytt ganska mycket med och idag spydde han nog för 3 personer. Det bara forsade ur den lilla magen :-( Han har svårt att komma till ro och sova med. Just nu sitter han i babyskyddet och sover, den går ju att vagga och det gillar han. Han somnar alltid när man sätter ned han i den, så det är ju tur att någonting fungerar. Jag är super glad över att han inte har kolik *peppar peppar* för den mardrömmen vill man ju inte vara med om igen. Han gör inte mycket väsen av sig direkt, förutom när han får riktigt ont då, men annars är det bara lite små gnäll och visar att han är missnöjd.
 
Idag hade jag tänkt gå ut på en lång promenad, känns som det var evigheter sen. Men det var det ju inte ;-) Men det har ju pissat ned hela dagen idag, skit väder! Så jag hoppas på lite uppehåll imorgon em så jag kommer ut och går lite. Vart besviken när jag vägde mig, hade gått ned lite mindre än 1 kg på en vecka. Dåligt! Så nu lär jag ta tag i promenaderna igen. Det var så skönt när jag gick varje dag, jag vart piggare och mådde bättre. Sen "vilar" man i 2 dagar, då känns det som man gått upp 7 kg typ. Haha! Jag har ju ätit ganska mycket onyttigt med, lär sluta med det. Bättre att ha EN dag i veckan att längta till där man kan äta massa gotta för att sedan hålla sig borta från sötsakerna i veckorna. Aja, det blir bättre! Man kan ju inte räkna med att gå ner flera kilon varje vecka ;-)
 
Jag hade laddat hem en film som jag tänkte titta på nu ikväll, den heter "My week with Marilyn". Har velat se den sedan det gick reklam för dess biopremiär men har helt glömt bort den. Såg den på Hemmakväll igår så då kom jag på det :-) Men om barnen ska sova såhär oroligt hela kvällen så lär jag ju inte ska ha tid att se den idag i alla fall. Vi får se om jag hinner med den.. Behöver duscha också :-P Här får man verkligen prioritera vad som är viktigast att hinna med, när man har två små! Haha.. Hm, duscha eller film? :-P Synd man inte kan välja både och! Inte ikväll i alla fall. Inget bra om man får stress heller, då kan man ju inte koppla av ändå..

Jaja, jag hoppas ni har en bra och trevlig lördagskväll. Sov gott sen!
Puss
 
 
 
 
 

Postat av: Anonym

Usch de är så jobbigt när ens små har ont, man vill bara ta ifrån dem den smärta och ta den själv så de slipper :(

2012-09-23 @ 14:09:33

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback