We’re beautiful like diamonds in the sky

Hej på er alla fina människor! :-) Hoppas ni mår bra. Det var ju ett tag sen nu (haha, ovanligt) men har faktiskt haft ganska mycket att göra. Ja, livet som 2 barnsmamma är faktiskt inte så lätt. Man har inte mycket tid över till annat än just barnen! ;-) Sedan håller jag ju på med körkortet också, fast så mycket teori har jag då inte hunnit med. Försöker få lite egentid till att läsa men det är alltid någonting som kommer i vägen! Men jaja, jag får kämpa på. Har i alla fall avklarat risk ettan och ska nu boka in halkbana, jag får ta det allt eftersom men jag hoppas verkligen jag lyckas ta kortet tills januari/februari. Det skulle vara kung det! ;-)
 
Vi kom hem i söndags från en 5 dagars uppe i Jämtland, i stugan. Vi har haft det supermysigt och det var så himla skönt att "fly" problem och elände här hemma för en stund. Men, man kan ju inte fly problemen hur länge som helst så nu är man återigen där. Kanske med lite mer kraft i kropp och knopp än innan! :-) Vi städade och gjorde fint, köpte med lite nya ljuslyktor osv. Ja, riktigt mysigt vart det. Ser fram emot sommaren, då börjar vi rusta huset! Vi kommer åka dit en gång till innan vintern är slut också, efter nyår någon gång..
 
Annars då? Snart är det jul också. Vi har i stort sett alla klappar färdiga redan men det blir ju att man små handlar lite då och då fast det egentligen inte behövs! :-P Vi har några fåtal kvar bara men alla till barnen är klara. Hur skönt som helst, man slipper det där att åka ut dagen innan och stressa. Då är det bara fokusera på julmaten istället, så jag ska hålla i det här att bli klar FÖRE december månad med julklapparna! Man får dessutom lite bättre ställt i Januari om man inte behöver handla för flera tusen i december :-) Nu är det också ett par födelsedagar som man lär handla till i december men det får man ta :-)
Mille växer så det knakar! Vi skulle ha varit på BVC igår men hann inte med det, Kim jobbar em och jag var på riskettan till kl 12 så då hade jag fått gå till Björksätra. Men vi ska boka om och se om vi hinner få någon tid innan jul och det här :-) Han är mycket mer vaken, längre stunder. Han har börjat ta tag i fossingarna och pillar med dom. Det har han ju iofs gjort ett tag men det var ju en stund sedan jag skrev här ;-) En sak jag tänkte på. Han har ju alltid dragit fötterna efter sig när man ställt han på golvet och "gått" med honom men nu har han börjat tagit riktiga steg. Alltså, han går ju inte SJÄLV såklart utan när man håller i honom. Är det tidigt att ha börjat lyfta på benen och ta steg när man är 4 månader? Tänker att han kanske blir tidig att gå :-P Och sen vill han ju ALDRIG ligga ned, han kämpar för att sätta sig upp men än så länge är det lite för tidigt för det. Men att stå upp är roligt, han "pratar" mycket och är lätt att få att skratta :-) Väldigt nöjd kille som väldigt sällan skriker eller gnäller, bara när han börjar bli uttråkad, hungrig eller trött. Syster kan få han att skratta genom att bara sitta bredvid honom, haha. ♥
Novalie utvecklas även hon, mer och mer för varje dag. Nu börjar man äntligen förstå i princip allt hon säger. Ibland bär det iväg och låter som japanska men då har hon lite för bråttom bara ;-) Hennes sömn krånglar ganska mycket men säkert vanligt i den åldern, mycket som händer. Jag vet ju att jag har testat allt i stort sett och inget fungerar så det är väl bara hoppas att det håller i sig. Idag somnade hon dock i soffan framför barntv kl 18:20 och sover ännu, hon har vaknat 2 gånger men somnat om rätt snabbt igen. Alla andra gånger vaknar hon och vägrar somna om, blir vaken till 1 på nätterna och sen sover vi till 10 på morgon för att man är så trött. Men nu när det är dagis får hon ju kliva upp i tid ändå, men då är hon super trött under dagen. Av någon anledning så sover hon rätt sällan på dagis, eller ja, dom anser att hon inte är trött men då somnar hon vid 14 när hon kommer hem och är totalt däckad i minst 2 timmar. Då blir det ju samma visa på kvällen igen, vaken till sena natten. Idag tror jag hon har sovit på dagis och får nog fortsätta med det om det blir så att hon håller sig vaken till åtminstone närmare halv sju, sju tiden. Hellre tidigare morgnar med tupplur vid lunch än att aldrig ha kvällar för sig själv..
Men nu vaknade Milliam också så lär avsluta här, har hittills tagit mig ca 2 timmar att skriva det här med alla pauser jag behövt göra :-) Men ha en fin kväll & sov gott ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback