Illamående

Godkväll. Sitter här i soffan framför tvn och börjar bli lite trött :-) Sov nämligen 2,5 timme ca på eftermiddagen. Jag har mått illa hela dagen idag, varit jätte trött. Nej, jag är inte gravid, igen! Haha. Jag vet faktiskt inte vad som är fel. Men nu mår jag lite bättre. Ska väl försöka sova snart. Lillgumman ska ju upp tidigt på dagis, hon fick vara hemma därifrån idag för att hon var så dålig i sin förkylning igår men det har varit fullfart hela dagen och ingen feber så lika bra att hon får komma iväg :-) Förkyld kan hon ju vara i evigheter, det är ju sånna tider nu.
 
Själv ska man iväg på öppna förskolan 13:30 imorgon. Ska bli roligt, vi verkar bli ett par stycken. Innan dess, beroende på hur natten varit, ska jag försöka storstäda hemma. Behöver dammsuga och torka golven :-) Ska tvätta den sista tvätten också, tänkte jag. Får hoppas man hinner med allt.
 
Igår bakade vi också :-) Geishakaka och vanilj- och kanelbullar! Vaniljbullarna vart super goda och saftiga. Jag föredrar vanilj framför kanel. Smakade en pyttebit av Geishakakan med och den vart god! Geishakladdkaka, rättare sagt. Personligen tycker jag inte sådär jätte mycket om den chokladen, visst är den god men ingenting jag köper för att äta om jag är sugen på choklad eller godis. Men jag har aldrig gjort någon så ville testa! Det var ju super enkelt också, bara gå efter recept på en vanlig kladdkaka och hacka geishachoklad och röra ned det i smeten. :-)
 
Hade tänkt baka lite mer idag, dumlemuffins, citronmuffins och chokladbollar. Men det vart inte av! Vi ska försöka baka lite bröd också, kanske tar det i slutet av veckan eller så :-) Finns ju inget godare än nybakat bröd. Jag har aldrig bakat bröd så det ska bli roligt, vet inte vad för bröd bara. Russinbröd är ju sjukt gott, kanske blir något sånt. Får se! Novalie älskar ju att baka så jag längtar jätte mycket tills vi ska baka pepparkakor! Vad roligt vi ska ha det då, lillhjärtat mitt är så händig! Hon är duktig på det mesta och för att vara 2 år är jag väldigt imponerad av henne.
 
Millam växer och mår bra han också :-) Har en sån snäll och underbar bebis. Han gör inte mycket väsen av sig han inte. Oftast är han bara glad och nöjd. Vill INTE ligga ned så han har redan börjat kämpat sig uppåt, vill gärna sitta men inser inte att han är lite för liten än ;-) Får han inte stå eller sitta kan det bli mycket gnäll. Haha! Hoppas han blir tidig med att sitta själv, längtar till den dagen för då är han så nöjd så! Vill vara med och titta mycket och SOM han tycker om sin syster! Varje gång han ser henne skiner han upp som en sol och varje gång hon leker med honom ler han med hela ansiktet. ♥ Novalie är så underbar och jag visste att hon skulle bli en bra storasyster. Hon kommer ta hand om sin lillebror. Hon är väldigt försiktig när hon håller på med honom och hon säger ALLTID förlåt och smeker han på huvudet om hon, av misstag, råkar vara för hårdhänt. Hon vet vad man får och inte får göra. En gång skulle jag hämta skötväskan och lämnade dom själv i några sekunder bara. Hann inte se vad som hände men hon råkade göra någonting som fick han väldigt ledsen. Jag skulle gissa på att hon skulle kliva ur soffan och råkade stöta till honom.. Det såg så ut, för hon tappade något på golvet som hon ville hämta. Stackars unge vart helt förstörd när hon gjort illa honom! Jag sa väl med skarp röst att hon måste vara försiktig, ja ni vet, man blir lite överdramatisk när en liten bebis gråter så mycket.. Hon började dra sig i håret och sa "Förlåt Mille" flera gånger. Fy fan vad dåligt samvete jag fick då, jag fattade ju att hon inte gjorde någonting med mening så jag var snabb med att krama och pussa henne och säga att det inte var med flit. Då vart hon glad igen :-) Hon vill ju inte att mamma ska tro att hon gör illa lillebror med flit och det vet jag att hon aldrig skulle göra. Visst kan hon bli sur på honom och ha liksom puttat honom sådär jätte försiktigt. Men jag är noga med att få henne att förstå vad man får och inte få göra. Och hon vet det redan :-)
 
Ja ni... Man kommer nog få höra många gråt och skrik när två syskon sätter igång och bråkar! Haha :-) Men jag ser ändå fram emot den tiden. Jag tycker om att lära min(a) barn vad som är rätt och fel, dom måste få göra misstag för att förstå att det är fel och dom måste få beröm för allt bra dom gör. Det tycker jag är väldigt viktigt och en stor del av uppfostran! Kanske den största delen :-) Gör man inga misstag så lär man sig ju aldrig något av dom heller. Nej, det är skoj med barn. Det är kul att få se dom växa och utvecklas. Men det är skrämmande, särskilt när man tittar på Novalie, vad fort tiden går!! Det känns som hon nyss var en bebis ju. Nu står hon i hallen, med armarna i kors, surläppen framme och säger "Hej då" när hon är arg på mig eller Kim :-) Man kan INTE låta bli att flina, att känna den där värmen i kroppen och bara studera henne när hon är sur. För som hon är söt när hon är sur!! Konstigt nog blir hon på pricken lik sin mor i ansiktet ;-) Nåja, nästan i alla fall.
 
Ja, jag älskar mina underbara barn. Och jag är GLAD att jag fick barn så tätt, dom kommer ha så mycket nytta av varandra när Milliam blir lite större :-) Åldersskillnaden kommer knappt märkas när dom är i tonåren, förhoppningsvis är dom bra vänner. Jag och min bror kom ofta bra överens när jag var tonåring, vi kunde umgås osv. Hoppas det blir lika för dom. Men det tvivlar jag inte på! Syskon är ju en bästa vän...
 
Nej nu ska jag inte skriva mer för ikväll ;-) Hoppas ni haft en bra helg! Puss ♥
 
 
 
Min vackra, underbara son ♥
 
 
Geishakladdkakan
 
 
2 utav mina ♥ bakar bullar :-)
 
 
Mammas stora tjej leker med bondgården hemma hos Mommo ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback