Milliam

Hej på er!
Nu var det ju längesedan jag skrev något. Får se hur ofta jag kommer att blogga men jag har i alla fall valt att stanna kvar på denna blogg, vill inte byta till någon annan :-) Väntar på att en tjej ska göra om designen på bloggen bara, uppdatera med lite nyare bilder i headern och sådär. Blir nog bra det!
 
Ja, nu har vi ju fått tillökning av en liten grabb vid namn Milliam. Vi visste ju inte könet men jag var säker på att det skulle komma en liten kille och det gjorde det :-D Världens finaste lilla son har vi fått. Jag gick 17 dagar över tiden, vi åkte in för igångsättning men som tur var så kom värkarna igång av sig självt efter att vattnet gick. Dom tog hål på hinnan, alltså. Och allt gick väldigt bra och väääldigt fort! Ca 11:30 tog dom hål på hinnan, vi gick ut och gick i ca 30 minuter. Sen gick vi tillbaka till rummet och åt lite. 12:30 kom värkarna igång ordentligt. Väldigt intensiva och den ena värken kom efter den andra, hann inte andas emellan eller vila utan det var bara rätt av. Jag vet att dom sa att jag var öppen 6cm senaste gången dom tittade. Jag började med lustgasen och rätt var det var så kom krystvärkarna! Jag fick panik, fattade ingenting. Mina värkar vart inte registrerade så dom skulle köra upp något mellan benen på mig för att mäta värkarna inuti men så långt hann dom inte :-) Jag fick krystvärkar och huvudet var långt nere nu. 3 kryst tog det sedan var han ute och det tog alltså 1,5 timme från första värken. En drömförlossning skulle jag vilja kalla det :-D Nog för att det vart jätte jobbigt när det vart så intensivt med värkarna men hellre det än att det tog flera timmar. Vi åkte hem på kvällen, jag kände mig jätte pigg efter att ha fått sovit en sväng efter förlossningen.. Inga stygn alls vart det, så skönt.

Nu är Milliam 4 veckor och 1 dag gammal :-) Det har faktiskt gått väldigt bra. Han är mestadels nöjd, kvällar och nätter kan vara jobbiga då han sover hela dagar och vill vara vaken på kvällarna eller så vaknar han mitt i natten och tycker att han ska vara vaken då. Novalie började på dagis i måndags, nu är hon hemma och är sjuk och har även smittat både mig och Mille (det är hans smekanmn). Det är ju nackdelen med dagis, alla dessa baciller. Men det var väntat! Och det är ju i princip omöjligt att hålla Milliam borta ifrån bacillerna när hans storasyster är dålig. Han har inte nå feber eller så men är snorig, i natt var han jätte snorig och slemmig i andningen men vart bättre när han spydde upp en slemklump. Han nyser och är lite röd under näsan men är pigg i övrigt och äter bra. Vi ska till BVC imorgon på läkarbesök, ska passa på och fråga om det är något särskilt man ska göra för honom nu när han är så liten och förkyld. Antar att det inte finns så mycket att göra. Han mår ju som sagt bra i övrigt. Hoppas att han inte blir sämre än såhär också.

Och jag, förutom förkylning, mår bra också :-D Jag håller på och kommer igång med motion och lite sådär. Gick ned 10 kg på 3 veckor efter förlossningen så nu vart man ju sjukt taggad att hålla i det här och bara fortsätta gå ned i vikt. Hade ju en hel del kvar efter Novalie, gick upp nästan 30kg med henne och hade väldigt svårt att gå ner dom igen. Nu väger jag mindre än vad jag gjorde innan jag blev gravid. Det är ju typiskt att man ska bli förkyld när man väl kommer igång med te.x. promenader men det slår aldrig fel! Nu har jag inga andra fel än snorig och lite ont i bihålorna och halsen så än så länge funkar det ju att vara ute och gå. Idag vart det 2 promenader, först en kortare med hunden & sen tog jag en längre med Marina nu på kvällskvisten. Vi gick 6 km ungefär. Mina ben är rätt slut nu.. Men det är så skönt och man blir mycket piggare.

Nej, nu måste jag krypa ned i sängen. Mille har sovit bra hela dagen så får en känsla av att han kommer vakna inatt :-( Hoppas inte!! Sov gott.



Nykläckt ♥
 


En stolt storesyster höll sin bror för första gången ♥
 
 


En glad kille i babysittern ♥

Postat av: Anonym

Va roligt att höra att allt gick bra :)

2012-09-11 @ 17:55:41

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback