Forgive and forget

Nu sitter jag här i mörkret, endast jag som är vaken :-) Lite skönt med egentid och tystnad såhär på kvällskvisten, det händer ju inte alltför ofta numera. Jag börjar känna mig lite småtrött så det blir väl natti natti för mig också. Den andre vuxna sover ju och snarkar för fullt, suck. Ville ju pussas & kramas lite ;-) Får ta igen det imorgon då, haha.
 
Just nu känner jag: Fy fan vad skönt och roligt det skulle vara med en utekväll on the dance floor! Men allt blir så omständigt när man ammar och håller på. Vet inte ens om Mille tar flaska. Är sugen på att gå ut på lördagen, första helgen i oktober. Tänkte gå på fest den 22a september men nä, det tar emot ännu. Ja, som att det kommer kännas nå lättare 2 veckor senare liksom?! Men ja, jag har haft det så sjukt jävla jobbigt dom senaste månaderna och jag har varit extremt mycket själv med 2 barn och det är fruktansvärt jobbigt och krävande. Kim behöver ju aldrig ha två stycken ensam heller. Jag är ju liksom alltid med Mille, han bor ju vid mina tuttar så blir lite svårt ;-) Det är inte bara lämna ifrån sig honom och dra iväg i flera timmar. Funkar ju inte!
 
Men ni ska bara veta hur mycket det skulle betyda för mig att få EN KVÄLL med vänner och ha roligt. Jag begär aldrig någonting men en enda kväll.. Åh ja, jag skulle kunna leva på den väldigt länge! :-) Ja ni.. Men det känns så fruktansvärt egoistiskt att pumpa ut och låta Milliam dricka ur flaska (trots att det är MIN mjölk) för att jag ska roa mig? Men som sagt, det skulle vara väldigt välbehövligt efter flera månaders ångest och depression. Jag mår jätte bra nu! Det är inte så att jag mår dåligt ännu :-) Jag är jätte lycklig med mitt liv, jag älskar mina barn och jag känner mig trygg igen. ♥ Men ah, ni fattar säkert. Vet att det finns risk för att moraltanterna kliver in nu och kommer på en massa dumheter att skriva så som "Det är för tidigt än, du är egoistisk som tänker på att festa när du nyss fått barn, du är en dålig mamma" osv. Det har man ju fått hört förr, menar jag. Men ödsla ingen tid på att skriva sådant för det biter inte på mig längre ;-) Öhm, ja också går man ju i försvar innan det ens hänt?! Haha ;-)
 
Nä men.. Ja, lite så känner jag. Men vi får väl se när den tiden kommer. Man lär ju lyssna på sitt hjärta och se vad ens samvete tillåter en att göra ;-) Men någon fest till kommande helg blir det inte. Och på tal om något helt annat nu så blir ju vår lilleman 5 veckor denna vecka! Herregud, vart tog dessa veckor vägen? Jag tycker det är skrämmande jag. Det går så fort. Det kändes som jag låg på BB för typ, 1 vecka sen?! Och Novis blir ju bara större och större. Det säger väl bara POFF så står vi där och firar hennes 3års dag och Milliams 1 års dag. Man minns ju hur fort det gick med dottern, det första året sa bara tack och hej så var det ett minne blott :-)
 
Jaja, längtar tills man får första riktiga kramen av båda två samtidigt. Oj vad mysigt! ;-)
Imorgon är det dags för dagis igen för gumman, hon var sjuk hela förra veckan. Det hann att gå en vecka på dagis efter hennes långa sommarlov så var hon sjuk. Hon har hållt sig frisk hela sommaren och sedan börjar bacillerna flöda när det blir dagistider. Hoppas hon håller sig frisk i någon vecka nu då i alla fall så hon får återhämta sig från denna förkylning. Och jag älskar dagiset hon har börjat på. Hon fick ju byta eftersom jag flyttade. Så nu går hon på ett nyöppnat dagis mitt i stan. Kulturförskolan. Åh, det är ju som gjort för våran lilla tjej. Mycket sång & dans, dom har vattenrum där dom får leka med vatten i bara blöja. Dom har musikrum, målarrum och herregud vad det är fräscht! Modernt och stilrent, mycket bra fröknar. Flera olika avdelningar så barnen inte behöver trängas i ett och samma rum. Ja, jag är supernöjd. :-) Jag var ju inte lika nöjd med hennes tidigare dagis så det här känns bättre. Nu har hon knappt tid att säga hejdå när man lämnar av henne ;-)
 
Ja, så var det med det. Annars har det varit en lugn dag. Vart Mc Donalds mat till lunch, sedan har vi varit ute i lekparken och lekt. Skönt väder så länge solen höll sig framme :-) Vart dock ingen promenad för mig idag så imorgon ska jag ut på en lång och skön en. Hoppas på fint väder imorgon också då :-)
Sov så gott! Det kommer jag att göra! Puss
 

  • Lillgumman i lekparken idag, mammas tuffing!

Marina och Milliam på våran myskväll, grabben som vägrade sova! ;-)

Postat av: Anonym

Bry dig inte om vad folk tycker och tänker för de finns alltid någon som alltid har en åsikt om de mesta hehe, DU vet själv vad som är bäst för dig och din familj :)

Svar: Ja, så är det :)
Angelica

2012-09-17 @ 08:35:02
Postat av: Anonym

Är inte du & kim tillsammans längre eftersom du har flyttat?

Svar: Vi gjorde slut när jag var i 7e månaden, ca 3 månader senare flyttade jag ut och nu, efter 4 månader, har vi bestämt att försöka igen :) Jag hade alltså precis flyttat när Milliam kom till världen så jag har inte bott där så länge. Men vi fortsätter att ha varsin lägenhet så får vi se hur allt urartar sig i framtiden.
Angelica

2012-09-17 @ 10:17:25

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback