Stressande känsla

Hej på er!
Hoppas ni sovit gott :) Själv somnade jag vid 21 igår och sov till 7 imorse, vaknade några gånger inatt men somnade om lika snabbt igen. Har nyss slängt i mig lite frukost men innan det så plockade jag undan lite, bäddade och tvättar. Samma visa varje gång liten är på dagis, det finns inget som heter "lugn och ro" i detta hushåll. Här är det full rulle hela tiden, så fort man är själv tar man chansen att STÄDA. Va fan, finns det verkligen inget roligare att göra!? ;) Men jag måste ju säga att jag får verkligen inte ett skit gjort när hela familjen är hemma. Det är när det är lugnt och skönt här hemma som jag sätter igång. Det är lika skitigt här hemma jämt och ständigt, fattar inte hur det går till. Men det är väl så när man har små barn och vovve som drar in massa skräp och grus utifrån..

Det är bara dammsugning och torka av lite som är kvar. Och ja, såklart tvätten då. Maskinen tar 1,5 timme per tvättomgång så man får ju vänta i evigheter och det resulterar i att jag "glömmer bort"och tvätthögen försvinner aldrig :) Haha! 

Ska hämta liten igen vid 13.30 så ska försöka bara slappa lite fram tills dess :) Skönt att man inte känner sig nå trött just nu i alla fall.. Måste sätta mig och skriva klart alla personliga breven också och börja söka alla dessa jobb! Riktar mig framförallt till sommarjobb för ja, det finns ju ingen som tänker anställa en gravid tjej som bara kan jobba i några enstaka månader framöver. Då får man nöja sig med sommarjobb och kanske hoppas på någonting fortsatt sedan :) Har inte planerat att vara mammaledig så länge denna gång, helst till jag slutat ammat bara sen tycker jag att Kim kan få vara hemma och jag jobba denna gång. Jag har så mycket energi som jag vill göra av med genom att jobba. Så tammetusan om jag inte ska lyckas övertyga en arbetsgivare om det!

Jag är i alla fall jätte nöjd med mitt personliga brev, för första gången känns det som jag lyckats med det :) Hoppas det lockar till något jobb i alla fall. Jag villllll jobba!! Jag har ju redan en anställning men eftersom det inte ger något jobb så måste jag leta mig efter något annat. Jag måste ju för tusan ha lön! 4e veckan nu som jag är "arbetslös" och det betyder ju NOLL kronor i lön :(( Får ont i magen av bara tanken, därav rubriken. Jag känner mig så fruktansvärt stressad och jag känner att jag måste jobba. Viktigt att ha en inkomst, vi kan inte bara leva på en lön. Dessutom vill jag ha tillräckligt många timmar för att få en högre mammapenning än sist! Hur jag nu ska hinna få det.. Kanske måste jobba kvällar ändå. 3 timmar om dagen, men bättre än ingenting. Åtminstone tills man får något annat.. Jaja, får se hur jag löser det!

Nej, nu ska jag fixa det sista här hemma innan jag ska fortsätta med personliga breven! :)
Ha en jätte fin dag ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback