Sov mitt barn, SOV

Ikväll har det varit en sån här "helvetes nattningen" som jag numera tänker kalla nattningarna som blir såhär! Det tog ungefär 1,5 timme att få lillan att somna och jag kände verkligen inte för att ha en sådan kväll. Det är så irriterande när hon verkligen gör ALLT för att inte sova. Jag funderar starkt på att se hur det blir om man tar bort hennes tupplur vid lunchen men då blir hon väl så trött redan på eftermiddagen så det inte går att hålla henne vaken till 19 ens, risken finns ju. Man kan ju dock prova en dag och se, bara för att :) Det är faktiskt fruktansvärt drygt att behöva ligga i sängen med henne såhär länge, när man bara vill ha en kväll för sig själv.

Aja, tröstar mig med att det inte är varje natt det tar sån här lång tid. Tror rekordet ligger på 2-2,5 timme faktiskt. Normalt brukar hon väl somna på ca 15-30 minuter. Det kan också vara drygt! Man vill ju helst bara lägga ned henne så ska hon sova ;) Haha! Nej men några mindre minutrar hade ju inte skadat..

Imorgon är det jobbdags igen. Min astma är lite förbättrad men hostan är dessvärre ännu sämre :( Och för att vara lite äcklig så smakar det ju var i hela käften när jag hostar, mindre mysigt alltså. Förhoppningsvis så släpper det snart men jag brukar alltid ha oturen att få ha kvar hostan i flera flera veckor efter en sådan förkylning. Nu hoppas jag att fallet inte blir så denna gång men jag är väl förberedd på det.

Nu ska jag mysa lite med mig själv för sambon sitter ute i förrådet och binder flugor han. Herregud, vad skulle han göra utan sitt fiske?! Han spenderar hellre en lördagkväll där ute än här inne, framför en film, med mig. Japp, jag känner mig gaaaanska sviken ikväll faktiskt ;)


men visst, jag kan äta och dricka själv jag. filmen hoppar jag nog över!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback