Söndagsmys!

Jag & lillskruttan sitter och har söndagsmys medan pappan ligger och sover sen ett tag tillbaka! Novalie & jag råkade ju sova i nästan 3 timmar(!) vid lunch och det resulterar ju i att hon inte är ett dugg trött förens seeeent. Som tur var brukar hon inte sova längre än till strax innan 8 på morgonen oavsett om hon somnar sent, så får hoppas det blir så imorgon med. När det är mitt i veckan vill jag gärna att rutinerna ska vara som vanligt eftersom det är dagis och massa annat, det blir helt fel annars. Man mår ju bra av rutiner men på helgerna slarvas det lite med det ;)

Sitter och kollar på Big Brother live ikväll, har faktiskt röstat på att Hanna W ska få vara kvar. Jisses! Inte för att jag tycker om hennes personlighet och allt det där, men hon är ju underhållning. Försvinner hon så försvinner ju det som är roligt att titta på. Man vill ju ha någon att störa sig på men samtidigt känna sympati för när hennes mjuka sida kommer fram - för nog allt spelar hon ett spel allt!

Imorgon ska jag lämna liten på dagis en sväng, jag har möte på Arbetsförmedlingen kl 10. Får se vad det ger mig! Jag får ju inte jobba något och har varit utan jobb i 3 veckor nu så känns som jag kanske lär söka ett sommarjobb, för pengar måste jag ha och nu har jag snart gått miste om en hel månad! Det är INTE okej. Jag gillar inte att man anställer folk (särskilt småbarnsföräldrar som är i stort behov av en lön) för att sedan säga att det inte finns jobb. Jag MÅSTE ha timmar för att få ihop en högre föräldrarpenning när jag blir mammaledig igen och då kan jag inte bara sitta hemma på arslet och hoppas på att få jobba. Nej, det funkar inte för mig!

Men nu ska jag fortsätta kika på BB ;) Ha en jätte bra söndagskväll.
Puss ♥




Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback