Namn på bebis

Ja eftersom vi inte fick se vad vi har för kön på den lilla krabaten i magen så blir det ju svårare med namn ;) Men helt ärligt, jag är nog lite glad att vi inte kunde se denna gång. Shit vad spännande!!! Novalie visste vi ju var en tjej men det var mer praktiskt :) Men nu känner jag bara spänning inför förlossningen (okej, jag är rädd för hur ont jag kommer ha det igen också) och jag älskar ju att klura på namn :)

Nu vill jag ha er hjälp! Jag har ganska många läsare så om ni kommenterar med ett/ flera namn ni tycker är fina så får jag lite idéer :) Kan säga att vi är inne på Nathalie/Natalie om det blir en flicka. Det klingar så bra med Novalie. Men en pojk?! Inte en susning!!! Hjälp ;)


Postat av: Sofia

Namn som jag tycker passar till Novalie med lika första bokstav. I detta fall N.



Flicka:



Naomi

Nikolina

Natalie

Noelle



på andra bokstäver:



Tindra

Freja

Smilla

Vilda

Ophelia

Ottilia - favorit enligt mig.



Killnamn, först på N:



Nils

Noah

Noel

Nilas



Andra killnman:



Leon

Elion

Sixten

Matteus - klingar bra med Novalie (:

Simon

Jack



Nu vet jag inte alls vad ni har för namn tycke.. och jag själv tycker inte om vissa av dessa, men tycker dom passar till just Novalie och ni kanske gillar dom, det är ju huvudsaken! (:

2012-03-18 @ 11:10:54
URL: http://littleword.blogg.se/
Postat av: Pappa-Morfar

Malin såklart

2012-03-18 @ 11:17:05
Postat av: Caroline

Jag har samma bekymmer och tar också gärna emot namnförslag, haha!



Vill du ha namnen på samma bokstav eller spelar det ingen roll? Ovanliga namn eller kvittar det också? Jag tycker att Natalie passar jätte bra med Novalie. Pojknamn är svårare tycker jag... Men Noel och Nathan är jätte fina namn och passar också bra med Novalie. Fler än så kommer jag inte på just nu. Ska klura lite :)

2012-03-18 @ 11:49:09
URL: http://carolineprim.blogg.se/
Postat av: martina

levis :)

2012-03-18 @ 11:56:59
URL: http://supermarryo.blogspot.com
Postat av: Marina E

Om ni vill ha med samma bokstav som Novalie, och om de är en pojke:



Nathan

Nikolaus

Noah

Natanael



Andra fina pojknamn:



Adam

Albin

Alex

Alexis

Algot

Alvin

Amadeus

Amandus

Anthony

Anton

Antonio

Arvid

August

Axel



Benjamin



Charlie



Edvin

Elias

Elvin

Emanuel

Emil

Enrique



Fabian

Felix

Filip



Gabriel

Gustav



Hampus

Hannes

Hugo



Isak



James

Jesper

Joel

Johannes

Jonathan



Kapser

Kevin



Leo

Leon

Leonard

Linus

Ludvig

Lukas



Malte

Manne

Manuel

Mille

Matteus

Max

Milton



Oliver



Pontus



Rasmus



Sakarias

Sam

Samuel

Sandor

Sebastian

Seth

Simon



Theodor

Theo

Tim

Timmy



Vilgot

Vilhelm

Ville

Vincent



William

Wilmer



2012-03-18 @ 12:15:32
Postat av: Marina E

Tycker Nathalie är jätte fint och om ni vill eller mer eller mindre bestämt er för de namnet så ska ni ta de om de blir en liten flicka tycker ja.. :)

2012-03-18 @ 12:16:16
Postat av: Jobb Jonna

Om du gillar Mille så kanske Minellie eller minelle är något, betyder Min Flicka :)

2012-03-18 @ 22:24:09
Postat av: Anonym

Tycker inte att Novalie och Nathalie passar särskilt bra ihop :P. Skriker dåååålig fantasi faktiskt :P. Då är Novalie och Tuvalie bättre, börjar på olika bokstäver men slutar båda på lie.

2012-04-05 @ 23:19:23
Postat av: :)

Jag tycker Jack och Noelle passar

2012-04-07 @ 19:36:27

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback