"För här kommer Pippi Långstrump, tjolahopptjolahejtjolahoppsansa"

Ja ni.. Novalie har verkligen fått dille på Pippi Långstrump nu hon. :) "Pippi, pippi, pippi" tjatar hon ända tills jag sätter igång en video ;) Tur att Youtube har videosar som är ca 1 timme lång, man får mycket gjort här hemma medan hon sitter fastklistrad framför Pippi. Mitt lillhjärta, börjar bli så stor. Det är skrämmande! Om ca 2,5 månad fyller hon 2 år!! Det är helt galet, tycker ni inte? Känns som hon fyllde 1 alldeles nyss. Och snart har vi en till liten krabat som tiden kommer springa iväg med. Jo, lite skrämmande är det allt ♥

Vi funderar faktiskt på att åka till Astrid Lindgrens värld i sommar. Det krävs ju lite planering först eftersom jag är höggravid då så kanske det passar bäst att åka under lågsäsongen och mitt i veckan. Dvs i slutet av Maj, och hyra en stuga över en natt. För strax över 1700:- ingår då 2 dagar i Astrid Lindgrens värld plus stuga för 2 vuxna och max 3 barn, fast då är det ingen stuga med WC utan då får man använda den allmänna toalett/duschen. Ska man har med WC i stugan blir det ett par hundra dyrare och för mig spelar det faktiskt ingen roll :) Ja, det är en tanke på en semester i alla fall. Sen får vi väl se vad som sker :)

Jag har varit ledig mån-tis men idag ska jag jobba, finally! Ska på utbildning idag och sen jobbar jag mån-fre men dock inga helgdagar vilket känns skit trist. Det ger ju inte mycket i lön att jobba 3.45 timmar per dag, det kan ni säkert räkna ut själv. Och jag får heller ingen OB på kvällarna (jag jobbar 17:15-21:00) och det är också trist. Men, jag får ta det jag erbjuds helt enkelt och försöka göra det bästa av situationen. Men man har ju en familj att tänka på också, så får se hur allt löser sig i slutändan. Jag hoppas bara på att jag kommer hinna få jobba dagtid innan man går hem på mammaledighet. Det skulle vara det optimala! Att tjäna lite mer pengar alldeles innan man går hem. Det behövs ju om inte annat, när en till bebis kommer! :)

Men nä, nu ska jag göra lite grötfrukost. Är så hungrig! :)
Ha en jätte bra dag. Puss ♥

Postat av: E

Jag var på Astrid Lindgrens värld när jag var i 4 årsåldern och kan konstatera att jag var för liten då. Blev rädd för tex Kling och klang osv. Nu va ju de här över 20 år sedan så mycket har väl visserligen hänt sedan dess och alla barn är ju olika, men det är bara ett tips :)

2012-03-28 @ 15:30:02
Postat av: Linda

Ni har ju junibacken i stockholm också :) dit ska vi åka!! Och parken zoo :) lite närmare om ni inte vill åka så långt :)

2012-03-29 @ 07:30:18
URL: http://Buslinda. Blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback