Duktiga jag

Ja, jag har ju inte berättat att jag slutat äta socker. Eller ja, skippar allt det jag är beroende utav så som Coca Cola Zero, kakor, godis osv osv. Jag kan säga att jag varje dag, fleeeeera gånger om dagen, stoppat i mig någon form av socker. Och läsk är ju min drog, rent ut sagt. Igår bestämde jag mig för att det får vara nog! Kroppen mår inte bra utav det, jag mår inte bra utav det och framförallt bebis i magen mår INTE bra utav det.

Jag är nu inne på dag 2 utan socker och hittills går det super bra :) Förut fick jag typ världens huvudvärk om jag skippade socker i en halv dag! Men inget sådan hittills. Jag bantar inte, jag har bara ändrat mina kostvanor lite grann. Jag vet att jag borde väga mindre än vad jag gör i dagsläget och då även som gravid. Därför hoppas jag nu att några kilon kommer att försvinna :) För mig är det såhär; Man måste få lyxa till det ibland, en gång i veckan är ju hur bra som helst. Och för mig som ÄLSKAR godis, jag får en dag i veckan att se fram emot och det är helgen. Det är endast EN dag på helgen jag ska unna mig någonting och i lagom mängd.

Har inte bestämt mig för om jag ska hoppa över denna helg, men blir eventuellt bio i helgen så då är det ju ett måste att ha någonting gott och sött att tugga på ;) Äh, vi får se hur jag gör. Vill inte ramla tillbaka i gamla vanor bara.. Dessutom äter jag lite annorlunda. Jag äter typ var 4e timme, mellanmål osv. Har kesella lätt hemma nu, som jag blandar i lite fun light och bär i. Mycket gott! Igår åt jag fiberrik havregrynsgröt och 2 ägg till frukost. Till mellanmål åt jag ett äpple och till lunch en omelett med rökt skinka i :) Middag slarvade jag med för att jag inte hann laga till något, så jag stoppade i mig 3 tsk kesella (haha det var så äckligt igår, hade köpt fel sort) och en banan.

Idag har jag ätit lätt naturell yoghurt till frukost, med 2 hårdbrödmackor och ett glas äppel juice. Jag hade i lite müsli i yoghurten också :) Mättande och gott! Jag sov under tiden jag skulle äta mellanmål så jag gick direkt på lunchen och det vart blodpudding. Jag vet att allt jag äter inte är super nyttigt, men som sagt, jag är INTE ute efter att banta och jag har en liten i magen att tänka på så jag lär äta även "bra" mat som ger mig te.x järn, näring och energi :) Nu har jag fått i mig lite middag också, kyckling, kokta morötter & ärtor, 1 dl ris ungefär, och sedan tog jag kesella 10% och blandade i currykrydda i för att få någon slags sås. Och ja, helt okej! ;)

Men ja, jag ville berätta det i alla fall :) Nu ska jag göra mig klar för att åka och jobba!
PUSS ♥


Ps: http://www.familjeliv.se/Forum-24-64/m64187930.html

Postat av: Anonym

Hm, och äppeljuice, funlight och yoghurt innehåller inget socker?;)

2012-03-29 @ 16:37:33
Postat av: Angelica

Ja, fast jag är gravid och lär tänka på att jag inte ska vara för stenhård på mig själv. Ett glas äppeljuice om dagen är inte farligt, och yoghurten är fortfarande naturell LÄTT yoghurt och funlight är, ja, funlight? Läs på i stort sett alla träningsbloggar så ska man använda funlight, har du provat ätit kesella utan någonting? Vidrigt.



Jag menade mest socker i form av kakor, godis osv. som jag tryckt i mig varje dag. Kan lova dig att jag går ned i vikt på det sockret jag fortfarande äter ;)

2012-03-30 @ 12:40:42
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Grattis till bebis nr2 =).



Jag råder dig att skippa fun light. Inget socker, men ämnet aspartam som inte är bra för någon. Men alla gör som dom vill, men bara ett tips.



Duktig du är som ändå valt bort allt skräp..heja heja och lycka till med allt och bebisen =)

2012-03-30 @ 20:54:08
URL: http://sirioleo.blogg.se/
Postat av: Linda - mamma till Liam & Saga

Tycker du om keso? :) det kan du också äta både som mellis och till mat, med bär eller frön, och youghurt är inte dåligt tycker jag :)

2012-03-31 @ 10:48:28

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback