Upp-och-ned dag

God kväll! Tänkte slänga in ett inlägg innan jag studsar ned i sängen.. Trött som man är jämt!

Denna helg är inge rolig alls. Kim började jobba 15 timmars i torsdag och håller på hela helgen, suck :(
Och från och med måndag börjar jag jobba 10 timmars varje dag. Inte heller någon höjdare! Ska hålla på så i 2 veckor. Som det ser ut nu i alla fall! Man kommer vara heeelt slut. Men det ska bli kul. Sitter i "Kundtjänst" åt Rädda Barnen faktiskt. :) Spännande..

Idag har det varit en, till att börja med, sjukt dålig dag. Novalie vaknade runt 3-4 imorse (vet inte exakt vad klockan var) och vägrade somna om. Hon var pigg som en lärka, och det var INTE mamman! Kims väckarklocka slog också igång kl 4 så det var bara att kliva upp. Väntade en stund, kändes som jag skulle kräkas för att jag var så trött, men gjorde i ordning en välling flaska och tog med liten in i sovrummet igen. Hon somnade, tack och lov, om i ca 1,5-2 timmar. Upp klockan 7, kände mig fortfarande dötrött!! Hon vaknar ju inte bara tidigt, hon vaknar även 1-2 gånger i timmen och grinar till. Det är väl en sån period nu. Alla dessa konstiga perioder dom små ska ha!!

Jag har fått väckt henne varje morgon vi ska till dagis men när hon äntligen var ledig så kunde jag fet glömma sovmorgonen. Så typiskt! :P Jaja.. Vi gick och la oss runt 12 tiden igen och sov i 3 timmar :) Det var så sjukt välbehövligt. Det fanns så mycket måsten idag och jag kände bara att jag inte orkar laga mat ens. Men sen fick jag tillbaka lite energi. Satt på musik, dammsög & plockade undan :) Vi tog en sväng till affären. Möttes av bror och mamma som följde med hem en kort sväng. :) :) Mycket trevligt! Satt igång med berget av disk, skalade potatis, la kött i marinad, underhöll liten däremellan, fixade potatisgratäng osv. Sen kom storhjärtat hem, som jag saknat honom idag! :) Men han såg man ju bara 2 timmar typ sen däckade han i soffan :)

Mycket gnäll idag men så får det vara ibland. Skit dag lär man få ha ibland. Som pricken över i:et har ju jag börjat fått foglossning också. Fy attan! Nu blir man påmind om hur det kändes också. Jag lär börja röra mig mer nu och försöka få bukt på den. Jag är så svag i hela kroppen så inte konstigt att man har ont jämt och ständigt!!

Aja.. Det var väl allt för nu i alla fall :) Hoppas ni har haft en bättre start på denna helg! Vi får hoppas att imorgon blir en bättre dag (för mig i alla fall) :)

Puss & godnatt ♥

Ps. Videokameran finns kvar om ngn vill köpa :)



Postat av: Linda mamma till Liam

Jag får också sån jäkla foglossning, har inte alls kunna promenerat under denna graviditet, då blir jag sängliggandes i dager :/ hoppas din inte blir lika hemsk :)

2012-01-28 @ 10:41:16

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback