Sjukstugan

Hej! Nu var det ett tag sedan igen. Man kommer verkligen i perioder då man inte orkar blogga :)
Nåja, här kommer i alla fall ett litet inlägg.

Nu är det söndag & helgen är slut. Jag har varit hemma med en sjuk Novalie sedan i onsdags då hon åkte på magsjuka. :( Så det vart 1,5 veckas jobb för mig istället för 2. Och nu står jag här återigen, och inte vet när jag kommer att få jobba igen. Så himla tråkigt att det ska bli såhär hela tiden.. Men men! Det är som det är. Får se om jag har några mammadagar kvar att ta ut. Hoppas!

Och liten har inte fått varit frisk på väldigt länge nu. Först åkte hon ju på krupp, veckan efter magsjuka & nu är Kim sjuk också. Novalie är snorig men pigg för övrigt. Magsjukan höll inte i sig så jätte länge, det var en hel dag då hon inte kräktes men sedan kom det tillbaka en sväng igen. Jag är otroligt glad att jag slapp magsjukan i alla fall. :)

Och nu är jag ju i vecka 16, tiden går fort. Jag hinner inte med! Man är ju inte lika engagerad i den här graviditeten, man har ju fullt upp i vardagen tillskillnad från sist :) Men det är väl skönt på ett sätt, att man inte går och räknar dagar nu. Då går ju tiden fortare med. Jag har ju, precis som förra gången, halsbränna & ett lätt illamående. Det är ju så jävla jobbigt men jag kom ju såklart ihåg vad som hjälpte mig förra gången: kall nyponsoppa & kall blåbärssoppa. Det räcker med 3 klunkar så försvinner besvären. MYCKET godare än alla äckliga tuggtabletter ;) Så det är ett tips, att prova det! Kanske inte funkar på alla men på mig i alla fall. Som tur var hade vi blåbärssoppa hemma nu sedan lillan var magsjuk så jag klunkade i mig lite sånt. Men man blir ju jätte öm i magen när man haft halsbränna/sura uppstötningar i ett par dagar. Hua mig!

Foglossningen har jag inte sluppit undan denna gång heller, gör inte så fruktansvärt ont (än) men vissa dagar är värre än andra. Får nog skaffa mig ett sånt där bälte den här gången. Och får jag jobba mer så blir det ju extremt påfrestande för ryggen av att sitta hela dagarna. Måste bli bättre på det där & ställa mig upp ibland.
Men tjock har jag blitt! :) Magen växer väl i ungefär samma takt som förra gången så jag räknar med att bli lika stor. Förhoppningsvis inte gå upp lika mycket i vikt för då vill jag inte ens tänka på siffrorna på vågen sen. :(
Aja, det visar sig. Nu ska jag ta och bära in liten, som somnade i soffan, till sängen. Sen blir det slapp resten av kvällen! Hoppas ni haft en bra helg.

Puss ♥

Postat av: Anonym

Tråkigt med foglossning :/ bry dig inte allt för mycket om vad vågen visar, ja åt normalt under hela graviditeten men gick ändå upp 20kg, visserligen så hade ja mycket vätska men ändå :) passa på och njut av allt istället :) hoppas din foglossning inte blir värre

2012-02-13 @ 07:33:04

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback