Lite sol, tack!

Åh, det har varit så himla skönt och uppiggande med sol och 0 grader ute. Man blir verkligen mycket gladare då! :) Men idag är det lite kyligare och grått ute, såg på vädret att det skulle snöa dessutom. Vi har planerat en utflykt idag och då ska även Neo, mamma & bror min följa med. Vi ska ut på sjön och grilla och fiska. Kim är där ute sedan tidigt imorse, han ville väl hinna fiska och förbereda i lugn och ro ;) Ne men så jag hoppas att det inte blåser och är alldeles jätte kallt. Men vi får väl se :)

Igår var jag och Novalie ute och flängde hela dagen. Först var vi hemma hos hennes mormor, åt pannkaka till lunch sen slocknade jag med Novalie där :) Alltid när jag kommer hem till mamma blir jag så avslappnad och trött. Haha! Konstigt det. Fast jag var inte sådär jätte trött igår men vart det när jag låg bredvid lillan. Hon sover ju inte nå bra alls på nätterna nu heller, vaknar och grinar ca 1 gång i timmen. Det är fruktansvärt jobbigt! För det är inge smågrin utan det låter som hon gjort illa sig.. Kanske har ont i munnen, önskar hon kunde berätta vad som var fel i alla fall.
Ja, och vi var ju på sjukan igår förmiddag med. Med problemen som Novalie har i munnen och det visade sig vara munsvamp. Usch! Det är därför hon inte äter mat, vägrar borsta tänderna & tuggar på tungan. Hon har ju även haft en vit beläggning i ett par veckor så jag visste att det var svamp. Har försökt bota det själv men det ville inte ge med sig. Så vi fick hämta ut en medicin, som var dyr för en liten flaska, och den ska hon ha 4 gånger om dagen i 3 veckor! Hur länge...... Aja, men hon blir ju förhoppningsvis bättre :)

Sen vart det även en tur till Valbo, jag råkade ha sönder Novalies vintermössa så jag lära köpa en ny sån. Vart ju självklart ifrån H&M som vanligt och även ett par jätte fina fingervantar. 70:- för mössan och 40:- för vantarna, sedan hade jag 50:- rabatt kupong som legat i plånboken och skräpat. Så det vart inte många kronor där inte!
Det var ju jätte dåligt utbud på vintermössor men jag hittade en som var söt :) 

Ja, det var väl inte så mycket mer än så. Jag får inte jobba något ännu, hoppas verkligen att det kommer igång jobb snart. Egentligen skulle jag varit på ams igår så det lär jag fixa på måndag, hittar inte min den där vita brickan så jag kan inte skriva in mig. Ska testa ansöka om ersättning för de veckor jag blir arbetslös. För det känns ju jävligt värdelöst att ha en anställning men inte få jobba. Det blir till att söka lite vikariejobb och ev sommarjobb med, MÅSTE få ihop timmar innan jag går hem på mammaledighet igen. Det finns liksom inget annat, jag vill inte ha den lägsta ersättningen igen. Och jag är ju dessutom småbarnsmamma, snart till 2 st, så en inkomst måste jag ha. Hade ju hoppats på att få en fast inkomst nu när jag började jobba men så vart det inte.

Aja, det löser sig väl :)) Nu ska jag fixa arbetsgivarintyg ifrån Daisys också. Måste även ha intyg ifrån FSK att jag fått mammapennig. Och såklart ifrån Vendator, men sånt har jag ligger. För det ska man skicka in till a-kassan. Ja, jag gissar ju på att jag inte får en krona i ersättnig men man kan ju alltid testa. Vart ska jag annars vända mig?? Någon slags inkomst borde jag väl ändå ha rätt till, speciellt när jag har barn.... Det är ju inte för alltid, jag har ju som sagt ett jobb. Frågan är bara när jobben kommer att finnas...

Hoppas ni får en fin lördag! :)
Puss & Kram ♥

Postat av: Anonym

Har du sökt alfa kassa? det är inte a-kassa.

2012-02-18 @ 09:57:37
Postat av: Angelica

Nej, det har jag inte gjort. Vad är skillnaden där då? Har för mig att alfa kassan hade som ett krav att man gått ut gymnasiet?

2012-02-20 @ 18:56:27

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback