Sov nu lilla videung...

Åh, Novalie slog upp sina blå kl 02:50 för att vara exakt. Jag hade då fått sova i 2,5 timme ungefär, lite mer kanske. Somnade strax efter kl tolv iaf. Hon var omöjlig att få att somna om, skrek och grinade (som vanligt) när vi sa åt henne att ligga kvar i sängen.

Jag gjorde lite välling & gav henne vatten. Hon frågade nämligen efter vatten. Sen drack hon lite och kastade resten i sängen!! Hur kan hon ha blivit så fruktansvärt tjurskallig?! Trotsig utav helskotta dessutom. Jag kan ju bara börja inse att vi kommer ha en väldigt jobbig period framför oss. Förhoppningsvis sover hon snart på nätterna, tänker mycket på hur det blir med en bebis! Hoppas hon inte håller på såhär på natten då, så man får sitta vaken med två barn. :-/

Men Novis är väl i en period nu då hon testar gränser & gör som hon vill (tror hon) och det är ju givetvis en del av hennes utveckling. Men hur som så är det påfrestande och jobbigt! Jag hoppas bara på att man får lite energi genom att få sömn på natten. Oftast sover hon ju bra så att hon vaknar såhär händer ju väldigt sällan! Hon brukar alltid vakna till en gång på natten men har märkt att hon sover bättre hos oss än i sitt rum. Och jag läste även att 2-3 år kan dom behöva sova hos föräldrarna ett tag igen. Även det har något med utveckling att göra. Nu sover hon ju hos oss för att hon är sjuk, annars somnar hon nästan alltid i sin säng :-) Sen kommer hon in hit själv på natten.

Nåja. Det är som det är nu. Själv ligger man och snorar, hostar & har förkylningsastma. Yey! Hade hoppats på att få slippa bli sjuk men icke.. Bara Kim som är frisk hittills.

Ja det var väl allt för nu. Hoppas ni sover gott :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback