Hej och hå

God morgon! Här har vi nyss fått i oss grötfrukost och hårdbrödmacka, gött :) Det är ju galet vad länge man håller sig mätt på gröt, så skönt att inte behöva bli hungrig så snabbt efteråt.

Hoppas ni har haft en bra helg! Det har jag :) I lördags var jag och Novalie ensamma hela dagen, vi var ute och gick i över 2 timmar. Var på skolgården här i Vallhov och gungade lite, gick till affären och sen hade vi lördagsmys med tacos till middag :) Kim hade tagit med sig hunden till Ljusne och fiskade från tidiga morgon (han åkte vid 04.00) till runt 21 på kvällen. Fattar inte hur han orkar :) Men det var i alla fall en toppen dag för mig och lillskruttan.

Igår var vi ute i skogen i över 2 timmar, det var hur skönt som helst. Mamma, bror, brorson, Kim, hunden jag och lillan! Vi gick lite vilse där ett tag men hittade tillslut rätt. Marina mötte upp oss och sedan skulle vi bege oss till Gävle för att gå på "En gång i Phuket", en riktigt bra film. Man skrattade mycket :) Helt klart sevärd!
Vi tåg tåget hem ifrån Gävle, jag promenerade från Resecentrum och hem så igår fick jag mycket motion kan jag säga. Hade hoppats på någon form av träningsvärk idag men icke! ;) Men istället är jag SUPER trött. Det kan ju såklart även bero på att Kim har snarkat som en galning hela natten. Övervägde om jag skulle strypa han där ett tag men jag fick snällt gå in och lägga mig i Novalies säng istället.

Och nu börjar en ny jobbvecka igen. :) Jag ser fram emot det! Jag kan säga såhär, jag ser inte mig själv som en telefonförsäljare med det nya projektet. Nadja, som arbetar för Rädda Barnen, fick mig att inse att vi är en stor del utav exempelvis svältkatastrofen! Det är ju vi tjejer, som sitter och samlar in månadsgivare/medlemmar, som kan göra skillnad! Jag anser att vi gör någonting riktigt bra & det är värt varenda sekund att försöka hjälpa dessa små barn. Det är roligare att jobba när man känner att man jobbar för någonting bra än att sitta och sälja te.x kreditkort. Ja, ni förstår vad jag menar :) Det som är synd med detta projekt är att det inte är på helger så jag får inte ihop många timmar per vecka, vilket resulterar i bara någon enstaka tusenlapp i lön och sen får man räkna bort 700:- på busskortet också. Det svider i plånkan, men just nu har jag inget annat val.

Jag sitter fortfarande och hoppas på att det blir dagtid inom kort (slänger ett flirtöga till Jonna) och att dom tar med mig då! Skulle vara skönt att kunna vara kvar på Vendator nu när man ändå snart ska gå hem på mammaledighet. Och sen kanske veta att man kan återkomma till dagtid efter ledigheten.

Nåja, we will see :) Jag tror i alla fall att jag måste luta omkull mig idag innan jobbet så det blir nog inte mycket gjort här hemma innan jag kommer. Jag är så trött jämt nu för tiden så kanske ska börja med järntabletter. Det är inte kul att gå runt och känna sig som en zombie hela dagarna :( Men idag har jag tänkt att liten ska få sussa i vagnen så då blir det en långpromenad innan man ska lämna henne på dagis. Men först laga lunch och diska!

Ha en bra dag :) Puss ♥





Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback