Härligt väder

Idag har det väl varit kanon väder?! :) 20 grader varmt, har haft köksfönstret öppet hela dagen i stort sett. Dock har jag inte varit just ute och avnjutit värmen för liten här hemma är sjuk igen. Låg och hade feber frossa hela natten, fram till typ 4 imorse då febern brakade lös. Hon vart kokhet, bokstavligt talat. Har aldrig känt henne så varm och det visade sig att tempen då låg på 39.9 och då var den inte klar ännu, men hon får sån panik av tempen så vi kunde inte ta den klart. Gissar att den hade stigit till 40 då i alla fall. Tvingade i henne alvedon och lite vatten, då sjönk febern snabbt och hon kunde somna. Inte roligt alls när dom är sjuk! :( Nu är det riktigt ordentligt också, hostar och snorar massvis med. Mitt lilla hjärta! Hon sov till 7:30 imorse, Kim fick då kliva upp med henne så jag fick sova vidare. Hade ju bara sovit mellan 4:30-7:30 då jag så var rätt trött.

Hon är pigg emellanåt men efter tuppluren vid lunch så vaknade hon med feber igen. Dock inte lika hög men fortfarande feber. Har fått i henne vatten & en välling flaska idag. Hon åt lite frukost också :) Hon är hängig och trött nu, sitter och myser med pappa i soffan ♥ Får se om hon vill vila en stund..

Jag har varit på städ/bak humör idag.. Slängde ihop en tigerkaka efter att jag diskat och skurat rent köksbänken och spisen! :) Sedan ställde jag mig och lagade lite stuvade makaroner och falukorv till middag :) Mycket gott! Min far lärde mig att ha i lite muskotnöt i redningen, det blir mycket godare kan jag lova. Fast man ska inte ha i nå mycket, smaken är ju väldigt stark så det räcker med ett kryddmått typ. :) Prova om ni inte gjort det!

Funderar på att lägga mig och titta på New Girl som jag blivit besatt av. Tur avsnitten ligger på 20 minuter styck, har redan sett 7 avsnitt och skrattat till varenda en :) Jag brukar vara svårflirtad när det kommer till komedi serier men denna är precis min humor. Ruskigt skoj! Har hela säsongen på datorn så ska väl nöta igenom den.

Helgen har varit lugn. Igår var vi ute och lekte i 5 timmar sammanlagt. Novalie blir ju aldrig trött i sina ben, hon kan gå huuuuur länge som helst :) Mamma var förbi här tidigare idag med så Kim fick byta till sommardäck på hennes bil. Novalie älskar ju sin mormor så himla mycket så hon blir alltid jätte glad när hon kommer och självklart väldigt ledsen när hon går! Tur att hon har henne :) En stor trygghet i hennes liv ♥

Annars då? Händer inte så mycket. Ringer och bråkar på Försäkringskassan om vartannat, ansökte om vab dagar i februari. Dom har NU räknat ut min årsinkomst men då har dom bara räknat fram till mars månad? Ungefär som att jag skulle ha slutat jobba då.. Vet inte vad dom håller på med på det där stället. Har ringt och tjatat hur många gånger som helst nu. Ska ringa på måndag igen och kolla så dom skickar ut pengarna snart!!!
Sen hoppas jag så innerligt på en annan sak :) Håll tummar och tår för min skull! Jag kommer berätta så småningom men vill vänta ett tag till.

Nej, nu blir det lite avsnitt av New Girl. Ha det bra :) Puss


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback