Sjukt barn & jobbat

Nu sitter jag i soffan och känner mig sjukt trött! Ska hålla mig vaken ett tag till. Älskling har tagit hunden och åkt och plockat svamp i Storvik. När han kommer hem blir det fredagsmys till en film :) Igår kväll kikade vi på "Bridesmaides" och den var sjukt rolig. :) Idag blir det action rulle/rullar och det är "Setup" och "The Entitled" och båda verkar riktigt bra faktiskt..

Imorse när jag vaknade så var Novalie kokhet! Det kom som en blixt från klar himmel, typ. Visst att hon är förkyld och snorig men hög feber hade jag inte väntat mig. Då visade tempen 38.8 så jag ringde och sjukanmälde henne ifrån dagis. Jag gick ned till jobbet till kl 11 så Kim kom hem och fick vara hemma med henne. Känns som det är alldeles för mycket kvar att lära för att jag ska vara hemma ifrån jobbet. :) Och dessutom är det ju så himla kul! Idag var det full rulle mellan kl 11-13 innan det började lugna ned sig så det var stressigt. Själv känner man sig ju sjukt seg när man inte kan allt ännu men jag tror det gick bra ändå. Dom fick säga till mig vad som skulle göras då det hängde typ 100 kvitton som skulle göras, jag vart alldeles yr jag. :D Haha!!

När jag kom hem satt Novalie i mitt knä och skakade. Fattade på en gång att det var feber frossa.. Över 39 graders feber hade hon.. Fick lite alvedon så vart det lite bättre, för stunden åtminstone. Hon somnade strax innan 18.30 så får se hur denna kväll och natt kommer att bli.. Det visar sig :)

Nu börjar jag bli hungrig så hoppas att gubben kommer hem med något gott att äta ikväll. Skönt med helg!
Ha en jätte bra fortsatt fredags kväll. ♥



I love you so much


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback