Mysig dag

Ja, idag har det varit en mysig dag :) Neo, min brorson, kom ju hit ett par timmar. Novalie blir ju, som alltid, lika glad av att träffa honom. Dom lekte och härjade hela eftermiddagen. När Kim kom hem tog vi en promenad till affären och köpte det som behövdes för att göra tacos. Neo fick även en liten påse med godis & en dricka utav oss. Vi tänkte att han kunde få ta med sig den till sin stödfamilj. :) Vi hann i princip bara äta så kom mamma och hämtade Neo.. Det var i alla fall super mysigt under den stunden som han var här. Egon fick ju leka han med så han vart helt slut, haha. Men det är ju bra åtminstone! :)

Nu sitter jag här, med färg i håret. Fick bli tillbaka till det svarta.. Känns så omständigt att färga det rött hela tiden när det inte händer så mycket mer än att halva håret blir rött :) Hade nog fått hållt på ett bra tag till för att det skulle bli hel rött men då hade jag ändå inte fått den röda färgen jag velat ha. Så nej, fick bli svart - lättaste utvägen! ;)
Har tvättat upp mitt löshår också som jag tänkte sätta i imorgon. Brukar ju alltid sluta med att jag inte har det i men får se.. Man kan ju testa i alla fall :)

Älsklingen jobbar en stund ikväll och inatt. Får se när han kommer hem! Då ligger nog jag och sover i alla fall, hehe. Min förkylning har inte blivit nå bättre. Så jävla tråkigt att bli förkyld IGEN. Jag hade ju knappt hunnit repa mig sedan sist, dagen efter vi kom hem ifrån Turkiet. Då small det ju bara till så var man ju super dålig. Just nu sitter det mest bara i näsan.. Känner ingen doft & ingen smak, det drabbar mig alltid vid en förkylning. Så tråkigt.. Men men :)

Och imorgon vankas det ju fest. 30 års fest först och sedan utgång :) Får se om man får med sig födelsedagsbarnet till krogen! Står att det inte blir något sånt men det hoppas vi på.. Jag ska i alla fall gå ut eftersom jag så sällan kommer ut överhuvudtaget. Då kan det vara roligt :) Och det bästa är ju att Johanni följer med. Vi ska ha såååååååå roligt...

Just ja.. Novalie har ju varit så grinig och grejer, jag har ju trott att det berott på bara förkylningen. Men igår kväll vaknade hon till så stod jag i badrummet. Då kom Kim in med henne.. Shit, hon hade blod runt heeela munnen. :( Det var så läskigt! Men jag förstod på en gång att det måste ha att göra med att en tand har spruckit upp. Men jag fick ju inte kolla varifrån det kom, hon bara grinade. Tillslut, när hon gapade så mycket för att hon skrek, så såg jag att det var en tand. Fattar ingenting, HUR kan en tand komma upp sådär mycket så snabbt?! Det var ju inte så att man såg bara överdelen av den.. Utan den hade ju kommit upp en bra bit. Jaja, fattar ingenting jag :P Försökte i alla fall smeta på lite alvedon på tandköttet men det var ju nästan omöjligt. Hon lyckades somna om ganska snabbt igen men fick sova inne hos oss.. Det låter så läskigt nu när hon har hela näsan full med snor, hon kan ju inte andas genom den. Det bara bubblar! Sen vaknar hon av hostan.. Ja, så det är lika bra hon får sova hos oss så slipper vi springa fram och tillbaka flera gånger per natt när hon vaknar. Pluttan min!

Nä, nu lär jag skölja ur håret. Har nog haft det i liiiite för länge :P
Ha en jätte bra helg. Ska knäppa massa kort imorgon!
Puss ♥

Postat av: sara

de finns nässpray för barn under 2 år på apoteket som kan hjälpa när de sover o har svårt att andas via näsan! :)

2011-09-09 @ 23:41:23
URL: http://blondstar.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback