Kul kväll

God morgon :) Ännu en ny vecka. Helgerna går lika snabbt som vanligt.. Fast det tycker jag att veckorna gör också, en annan har ju liksom aldrig riktig helg! Känns ju som det är helg varje dag numera, lite långtråkigt sådär.

Lördags kväll var rolig! :) Vi hade ju våra anledningar att tro att det kanske skulle vara dåligt med folk ute. För det första spelade Arvingarna(!) där, till vår besvikelse alltså ;) Vi ringde till krogen och hörde hur länge dom skulle vara kvar. YES, dom skulle sluta spela klockan tolv så vi gick in lagom tills dess :) Skit lite folk dock, det var mindre skoj. Men senare mot natten så ramlade det in ganska många. Fattar inte vitsen med att gå ut när det är typ 1 timme kvar till stängning? :P Nåja, vi hade åtminstone skit kul.. :)

Igår var det också en bra dag :) Vi sov ju hos mamma, allihopa. Kim skulle egentligen cykla hem men han orkade inte så han kom också dit. Själv sov jag 3 timmar på hela natten, kan ju inte sova när jag hör att Novalie är vaken. Jag vill ju ta mitt ansvar som mamma även om min mor skulle vara barnvakt. Är jag ändå där, hos henne, då är det ju en självklarhet för mig att kliva upp! SYND, det var min sovmorgon som rök igår. Den enda på hela veckan även!! :( Men jag känner mig ganska pigg idag, som tur är :)

Pappa kom hit på eftermiddagen. Vi gick och handla lite (i värmen, som höll på att ta kål på mig) och pappa lagade snuskigt god mat! Längtar till lunch då jag får äta mera sånt!! Kassler, mangochutney (stava), banan, grädde, riven ost och banan.. ÅHH, och så in i ugnen på 200 grader i.. ja, tills man tror att det är klart ;)
Så sjuuuuukt gott. Enkelt dessutom! Serveras med lite ris och grönsaker.. Mmmmmmm.....

Ja, och sen då.. Jag bara måste ta upp en sak. Jag hoppas att du/ni läser min blogg och TAR ÅT ER! Jag avskyr falska människor, verkligen skit mycket. Speciellt när man är så falsk som man låtsas tycka om någon fast bara om man har sin älskade med? Sen när man träffar på mig själv, då ser dom inte ens åt mitt håll. Inte ens ett hej? Tror ni att jag är dum eller? Nästa gång så kan ni faktiskt bete er på samma sätt när Kim är med som när ni träffar på mig själv.. Annars kommer det bli en diskussion från min sida, alltså. Ja, helt seriöst; Ni är två riktigt falska människor.

Konstigt det där, förr tog jag alltid en diskussion med folk jag hade något att fråga eller säga. Nu drar jag mig helst från att göra det.. Iofs så slutade alltid dessa "diskussioner" väldigt tråkigt och onödigt, kan vara det som sitter kvar? Nu är man en förälder och en förebild, då vill man inte bete sig hur som helst heller! Och jag har ju faktiskt blivit mycket lugnare i mig själv.. Man behöver inte bråka för att få ut något av det, absolut inte. En vanlig, gammal hederlig diskussion.. Ja, visst så är det!

Nu ska jag äta frukost med min älskade Novalie ♥
....och nu har hon börjat sträcka upp armarna när hon vill upp i famnen :)
Punkt och slut ;)

Postat av: Anonym

Jag är helt imponerad att inga negativa kommentarer har skrivits än om det här inlägget :D Det brukar ju alltid dyka upp ett troll eller två och lägga sig i :P

2011-05-10 @ 11:05:35
Postat av: A

Haha, du det är samma här..

2011-05-17 @ 09:34:07
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback