God natt

Nu är jag så trött så tänkte bara skriva ett kort inlägg innan jag ska sussa :)
Idag har det varit en jobbig dag, mådde inte så bra på förmiddagen. Var så jäkla trött så det enda jag ville göra var att sova men Novalie ville ju inte det såklart. Hennes sovrutiner ändras ständigt nu men det hör väl till ju äldre hon blir såklart. Jobbigt att försöka hinna med att ställa om sig hela tiden bara, kroppen säger ifrån någon gång och det gjorde den väl för mig idag.. Frågade to.m Kim om han kunde komma hem och hjälpa mig så jag fick sova.. Tyvärr kunde han ju inte det så det var ju bara göra det bästa av situationen.

Jag försöker hålla humöret uppe hela tiden för lillans skull. Men ibland orkar man bara inte nå mer och så blir man lätt irriterad och grinig istället och självklart påverkas hon av det. Sen när man mår lite bättre har man så jäkla dåligt samvete för att man varit grinig och orkeslös. Men jag förmodar att det är något alla föräldrar går igenom någon gång.. Bara att bryta ihop och komma igen, eller hur man brukar säga..

Hon är nästan omöjlig att få att sova nu på dagarna. Kim har lättare för att lägga henne nu än vad jag har. Det har alltid varit jag som gäller, nu är det Kim när det kommer till att sova. Undra varför? Hon kanske har tröttnat på mig.. :P Han är lite hårdare än vad jag är på att få henne att sova. Efter ca 10 minuter ger jag upp, orkar liksom inte. Han kan ligga tills hon somnar OM hon nu gör det.. Ikväll ville hon inte sova och då har hon knappt sovit något på hela dagen.. Hon somnade runt 22 tiden, strax efter det. Får hoppas att man får lite sovmorgon imorgon. Annars är det 6-6.30 som gäller varje morgon. Den rutinen kan hon minsann inte bryta :P

Hon har börjat "pratat" mer nu, vinkar när man säger "hej hej" och det låter som att hon svarar med samma ord tillbaka :) När hon sitter med sina leksaker på golvet så pratar hon för fullt med dom och man märker ju för var dag som går att hon utvecklas snabbt inom språket. Står inte på förens hon springer omkring här och babblar så öronen trillar av ;) Hon kommer bli en tjej med mycket energi, har jag en känsla av..

Ja, det här inlägget vart ju inte så litet som jag tänkt. Men går ju relativt snabbt att skriva ;)
Var ner på stan idag, det var rekryterings mässa på Folkets Hus. Men fy vilket skit? Dom man kunde tänka sig att lämna CV hos stod ju inte ens vid sina platser. Nä, riktigt dåligt var det..
Den 17e ska jag till Sandbacka Park igen, då är det en såkallad "Storytelling" där. Vi får lyssna på 4 företag som kommer berätta deras resa, hur dom lyckades med att starta eget osv :) Mycket spännande!

Nä, nu lär jag hoppa i säng hörrni. Ha det bra :)


Hihi, äter en majskrok och "läser" tidning ;) Här var hon dålig så ser inte så pigg ut..


Postat av: Linda

Ibland fungerar´pappan här i huset också bättre vid läggning. Kan kanske bero på att man själv är trött och det känner ju småtjejerna.. Då kommer pappa med ny energi :p haha

2011-03-10 @ 07:30:57
URL: http://buslinda.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback