Tragiskt

Måste ju bara säga att det är verkligen tragiskt med folk som kritiserar mig som mamma och allt vad det nu är. Jag blir så trött på sånna människor, dom måste ju verkligen må dåligt själv när dom klankar ned på andra. Jag kanske inte har varit tydlig nog att säga att det är jag och min mamma som kommer att åka till Turkiet. Det innebär att dotter, sambo och hund stannar hemma. Och det utan problem! :) Jag är värd en veckas semester, det vet jag gott och väl själv. Så det kan ingen säga någonting annat om heller. Och ja, vi har skaffat hund och det funkar 100 gånger bättre än vad jag räknat med. Det är våran lilla Egon, han är absolut den rätta hunden för oss. Världens underbaraste hund, faktiskt. Han och lillan leker så bra tillsammans, verkligen jätte söta. Och vi har all tid för Egon och jag har all tid i världen för min dotter! Den som påstår någonting annat är ju bara helt ute och cyklar. Det är ju ändå jag som varit mammaledig i över 1 år med henne. Och det är jag som gör det mesta med henne. Men då har folk läs: bittra gamla kärringar mage att säga att jag INTE har tid med henne, för att jag bestämmer mig att åka på en veckas semester ensam?

Ja, jag säger då det. Avundsjuka så det tjongar om det! Bara för att vissa måste sitta hemma hela sitt liv och aldrig få göra någonting ensam så tänker då INTE jag göra det. Får jag chansen att åka på semester, där jag kan vila upp mig och få lite ny energi så gör jag det. Vem ska stoppa mig? Kim har ingenting emot det. Kan vara för att han är en av dom som sett ut jag slitit och hur trött jag har varit men ÄNDÅ tagit hand om min dotter på det allra bästa sättet. Ja, just det..

Med det sagt; Släng er i väggen ni som PÅSTÅR att jag inte har tid för min dotter. Ni vet uppenbarligen ingenting!

Postat av: Eva Andersson

Du har varit hemma med din dotter i över ett år skriver du. När ska du börja jobba då?

Avundsjuk är jag absolut inte. Been there, done that .... har tre barn själv så jag vet precis vad det innebär att både ha barn, jobba och ha hund. Både som gift och som ensamstående. Dessutom har jag alltid rest bort och då har jag alltid haft barnen med. Min åsikt är att du måste vara observant på när hunden Egon blir större och hans lek med ditt barn kanske övergår i något helt annat. Det är då det gäller att grunden är lagd hos hunden så det inte händer nåt som gör att hunden än en gång måste omplaceras. Finns alldeles för många annonser på tex Blocket där hundar kring 6-12 månaders ålder omplaceras då det blivit problem eftersom hunden då är sk tonåring med allt vad det innebär. Hoppas ni löser det och ger Egon en för hans ras bra uppfostran.

2011-06-28 @ 10:47:24
Postat av: Vilda

Att ta hand om sig själv är oerhört viktigt för att man ska orka vara förälder också. Du är absolut värd en två eller kanske tre veckors semester för att vara förälder är ett tuffare jobb än dom flesta. All lycka till dig och din familj och hoppas du får en underbar semester!!

2011-06-28 @ 13:57:22
Postat av: Jennie Eriksson

Men vilka hemska människor det finns, herregud vad gör det om hon har varit hemma i ett år? är det någonting som drabbar dig?? inte det enklaste kanske att få jobb just nu..och varför kan inte hon få resa bort 2v själv? tror nog hennes sambo kan klara av dottern själv och inte fan ska hon behöva ha dottern med sig jämt? har vänner som ofta åker iväg utan sina barn och inte går det någon nöd på dem, de har det oftast lika bra hemma med mor och far-föräldrarna så lägg ner din hemska avundsjuka...

2011-06-29 @ 17:25:36
Postat av: Emma

jag måste ju isf va ännu hemskare som var hemma 1år och 4 månader med min son, men detklart, jag hade ju ett jobb att gå till så det kanske inte är lika hemskt. Angelica!! Stå på dig. Du är en stark och fin människa. KRAMAR till dig

2011-07-01 @ 22:13:16
URL: http://pemsan.webblogg.se/
Postat av: erica

Bra skrivet! Hur ni löser det inom familjen med husdjur och semestrar är väl ändå helt upp till er! :) Luktar avundsjuka som sagt :p Stå på dig

2011-07-06 @ 22:28:23
URL: http://ericaengstrand.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback