Förberedelser

Det är mycket man ska tänka på inför en resa, känner jag. Jag har ju visserligen åkt utomlands förut men det var ju något år sedan nu :) Men en resväska lär jag ju köpa i alla fall. Pengar, pass, valuta omvandlare (som jag skrivit själv) ligger i Forex kuvertet nu. Har ett par sandaler ligger på posten som ska hämtas ut. En sarong ska jag köpa, ev någon lånklänning till och något linne. Har suttit och googlat idag på Alanya och fasiken vad jag längtar nu. Jag ser fram emot att få shoppa mest av allt, haha. Har jag tur kanske man kan ta 2 shopping dagar, beror på vad tanterna vill.. Heheh ;) Kan ju inte åka in själv direkt. Eller kan kan jag väl men vågar inte det :P Jaja, nog om det..

Idag har det varit storstädning rakt av. Har nog städat från lunch tid och vart klar nu på kvällsidan. Har lite tvätt kvar bara men annars är det rent och fint. Satt upp tavlor och tavelhyllor i lillans rum så nu ser det genast mycket mysigare ut där :) Ska ta ett kort där medans det är städat & inte ligger leksaker över hela golvet ;) Hon har ett himla mysigt rum! Det vi är ute efter nu är Mammut möbler, ett bord och 2 stolar. Finns på IKEA så det blir väl att kasta skötbordet åt skogen (så fult) och ställa möblerna där :) Kommer bli kanon! Vill också köpa Mammut byrån till hennes rum också men en sak i taget! Mycket man vill ha nu..

Satt och knåpa ihop en lista på Ikea med saker jag vill köpa, den listan slutade på närmare 14.000:- så det vart ju lite grann. Haha! Men det kan vi ju givetvis inte köpa alltihopa på en gång. Men man kan ju köpa lite i taget :) Det vart så pass dyrt för att det var mycket nya möbler. Tv-bänk, soffbord, byrå, möbler till lillans rum, växasäng med madrass osv. Prio ett är i alla fall en växa säng! Har läst att man oftast börjar använda den från ca 14 månaders ålder. Men Novalie sover ju i vår säng varje natt och jag kan nog räkna på två händer hur många ggr hon sovit i sin spjälsäng. Anledningen till växa säng är att vi kan ligga bredvid när hon ska sussa. Hon tar sig ned från sängen själv så det blir ju att ha stängd dörr eller alternativt sätta en grind så hon inte kan springa ut när hon vaknat :) För ibland (oftast) säger hon inte ett pip när hon vaknar. Men tur att man är lättväckt så jag vaknar ju så fort hon rör på sig.. Men ja, så är det. Hittade en SUPER fin växasäng på Ikea (se länk HÄR) som jag vill ha åt henne. Inte alls dyr! Med madrass + bäddmadrass tror jag det skulle gå på en 1700:- kanske..

Ja, men det var väl det.. Har inte så mycket mer att tillägga just nu :) Hoppas ni får en jätte bra helg!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback