Trött kväll

Ikväll är jag riktigt seg alltså! Novalie har somnat så jag funderar på att lägga mig till klockan 21 kanske. Det tänkte jag göra igår med men då vaknade ju hon såklart.. Bättre lycka idag! :p

Sitter och läser om olika dieter nu faktiskt. Men som jag känner så har jag nog varken tiden eller orken att stå och laga massa krångliga maträtter för att slippa få i mig kolhydrater te.x. Jag vill heller inte sluta äta bröd eller potatis? Så onyttigt kan ju inte potatis vara, ju. Kan ju dock prova byta ut brödet till något mer grövre och nyttigare än det jag äter nu. Jaja, det finns säkert andra sätt att gå ned i vikt på än att börja på diet. Man kanske ska börja med att sluta äta massa skit om dagarna och börjar laga riktig mat istället! Eller hur? :P

Jag såg nämligen på vågen att jag gått upp 2 kg och det gjorde mig väääääldigt deppig! Jag FÅR inte gå upp, så är det bara. Jag har fasiken 15 kg kvar sen graviditeten att gå NER. Jag kände på mig att jag gått upp :( Jäkla skit. Men nu ni! Nu blir det promenader VARJE dag, minst en gång om dagen. Jag SKA röra på mig mer. Ska ta fram min pilates matta jag köpte (som fortfarande ligger i orginal kartongen, oöppnad) och göra övningar 30 minuter om dagen. Det är vad jag ska göra när Novalie sover.. Sätta på lite bra musik och så.. Bara man kommer in i det och gör det till en vana så ska det gå bra.. Hoppas jag!!

Nåja, jag får göra en redovisning i bloggen varje dag om vad jag gjort och INTE gjort. Så får ni skälla på mig om jag fuskat ;) Ska se om jag kan göra en planering åt mig själv, hur mina veckor ska se ut. Nu har jag fått NOG av min lathet om jag så ska bitchslapa mig själv varje gång jag tänker "nej jag orkar inte"... :p

Jaja, nog om det! Jag var ner på stan idag (gick faktiskt dit ;)) och fikade på Waynes (drack bara en färskpressad apelsinjuice) med Sandra, Anna & TG. Mycket trevligt! Vart kvar där ett par timmar, blir så när man träffas så sällan. Men det får vi göra om snaaaart! Dessutom hade ju en av tjejerna en mycket trevlig sak att berätta ;) Men jag säger inget mer än så! Höhöhöhö.

Nä, nu ska jag äta kvällsfika (slå mig om ni vill men det blir ONYTTIG kvällsfika för det finns TYVÄRR inget nyttigare hemma just för tillfället) och sedan slå mig ner under täcket i soffan med storälskling!


Postat av: Anonym

Klart du fixar de! :) Små ändringar i vardagen kan göra mycket, promenera istället för bil, skippa godis under veckan osv, lova dig själv en fin belöning varje gång du har gått ner 5kg? :)

2011-01-10 @ 20:15:17
Postat av: Sara Hedqvist

Hallå tjejen:) Super mysig blogg!

Tråkigt att jag inte kan följa den från "Blogger" =/

Kram

Postat av: angelica

bäst är bara att tänka på att göra av med mer kolhydrater än vad du äter:)

du dricker inte kaffe va? annars är en svart kopp kaffe å promenad innan frukost en riktigt bra metod att rasa i vikt får igång förbränningen:)sen tänka på att få i dig mest kolhydrater på morgonen det är som bensin och mot eftermiddan proteineer för att förbereda magen innan läggdags:)

2011-01-12 @ 11:46:05
URL: http://davinekevinelias.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback