Shapeup

Inatt, när jag inte kunde sova, hittade jag en app till telefonen som heter Shapeup! Hur bra som helst, älskar den! Har beslutsångest över om jag ska betala 49kr/mån för att ha full tillgång till den eller om jag bara ska använda den delen man får gratis. I-landsproblemet idag! Haha ;)

I alla fall. I den appen så räknar man kalorier och man får även skriva in vad man väger, längd och vilken vikt man vill uppnå så talar den om för en hur många veckor det tar att gå ned dom kilona. Jag vill gå ned till 60 kg, det är ungefär 5-7 kg mindre än vad jag normalt väger. Det skulle ta mig 25 veckor om jag då gick ner 1 kg i veckan. Och så skrev jag in vad jag brukade äta innan och hur jag äter nu (i kalorier, alltså) och jag har minskat från att äta ca 3500 kalorier om dagen (!) till att äta ungefär 1300 kalorier. Jag vägde mig hos mamma idag och har gått ned 0,5 kg på typ 4 dagar. Jag tror att jag kommer kunna gå ned 1 kg i veckan LÄTT några veckor framöver men sen får man nog kämpa lite mer. Man lär ju tänka på att man slutat äta den där dåliga frukosten, det där små ätande av te.x kakor, läsken som jag drack VARJE dag, och därav går man ju ned snabbt som sjutton i början. Men genom att gå 1,5 timmes "normal snabb" promenad förlorar man lite över 400 kalorier. Jag trodde att det skulle vara jätte svårt att räkna sånt där men det var hur enkelt som helst med det där programmet eftersom man får lägga till vad man äter till frukost, lunch, middag, alla mellanmål och "övrigt" som kan vara te.x en kaka eller ja, vad man nu kan tänkas stoppa i sig.. I alla fall, man söker bara på produktens namn så kommer det upp lite olika alternativ. Man kan då välja om man vill räkna per gram eller per bit/macka etc. Har ni tillgång till att ladda ner appar, sök på "Shapeup" om ni är intresserade av att se hur många kalorier ni äter per dag! Dessutom står det hur många man har kvar att äta alternativt ett minus tecken om man ätit lite för många kalorier..


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback