Ont i axeln!!

Åh, vad less jag blir. Har haft ont i min axel i över en månad nu :( Börjar bli tröttsamt faktiskt..

Idag har jag fått ganska mycket gjort, riktigt skönt faktiskt. Slöade fram tills klockan var runt 13 tiden, var då så himla trött. Tog en dusch, matade lillan och begav mig sedan hem till Emma som bor 1 minut ifrån mig :)
Vart där i ca 1-1,5 timme, pratade och så :) Novalie och hennes son Alvin fick träffas lite med.
Efter det tog jag en promenad till Coop och sedan hem igen för att börja pyssla lite. Fixade med vardagsrums gardinerna i 2 timmar! Det vart i alla fall jätte bra tillslut :) Äntligen fått bort dom tråkiga panelgardinerna som hängde där, nu ser det lite hemtrevligare ut lär jag säga! Fick trixa lite själv för att få till det men bra vart det. Som en tillfällig lösning dvs ;) Sen har jag gått och småplockat lite bara. Råkade leva om lite grann så Novalie vaknade, hon var ovanligt lättväckt idag lär jag säga. Så hon är vaken, som vanligt.. Vet inte hur jag ska bete mig för att hon ska fortsätta sova, att lägga sig bredvid henne hjälper inte längre..

Jag nattade henne runt 20 tiden, vart överlycklig att jag fick henne i säng den tiden. Hon hade bara sovit en halvtimme på sena eftermiddagen så jag hoppades på att hon skulle vara trött. Och det var hon! SYND bara att hon vaknade, var ju mitt fel också men kan sätta mitt huvud på att hon skulle ha vaknat i alla fall. Jag tror att hon inte sover bra när hon vet att jag & Kim är vaken, hon har lättare att vakna då än när vi ligger och sover med henne. Men jag vägrar att lägga mig 20 på kvällen, vill inte göra det. Måste få ha lite egen tid på kvällarna, det gör så mycket för mig att få ha det. Men jaja, ska försöka komma underfund med hur hon ska kunna somna om direkt när hon vaknar till sådär. Förut räckte det ju med att man bara la sig där så somnade hon snabbt om igen, nu blir hon ju nästan bara pigg när man kryper ned bredvid henne...
Jaja, det löser sig väl så småningom! :) Huvudsaken är att jag får henne i säng i tid så får man klura på resten sedan..

Imorgon bitti åker Kim iväg och fiskar och blir borta tills kvällningen. Jag ska nog roa mig med att fortsätta pyssla lite här hemma då, om liten tillåter dvs. Måste ha ett par nya köksgardiner + duk! Blir galen. Tänker inte ta ned julgardinerna förns jag hittar ett par nya. Jag har letat men hittar inga, dom man vill ha kostar ju skjortan. Betalar inte flera hundra för ett par gardiner eller rättare sagt, ett par tygbitar. Hade jag haft symaskin hade jag sytt dom själv.. Inte för att tyg är så speciellt billigt heller..
I Novalies rum ser det förj*vligt ut men vi ska få rust där snart, förhoppningsvis nästa vecka!? Så jag börjar dona där inne när det är klart. Som jag längtar! :) Måste skriva en liten lista på vad som behövs där inne. Någon som har tips om var man kan köpa fina barngardiner? Ikea hade inget utbud alls, tycker jag.



Postat av: Linda

Jättedrygt att lägga sig tidigt, men ibland kan det vara skönt också, skönt morgonen efter iaf. Jag har börjat kunnit vara uppe längre om kvällarna nu jag också :) hihi efter såhär 7 mån.. :)

2011-01-09 @ 07:09:11
URL: http://metrobloggen.se/buslinda
Postat av: :)

OWE Jansson i valbo eller lundins heter det kanske nu:) där har dom finna barngardiner

2011-01-09 @ 14:28:29

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback