Nappflaska

Hm, jag undrar en grej. Ni vet Mams nappflaskor? Dom är lite knepiga i måtten, funderar på om jag har mätt fel typ.. hela tiden sedan vi började med vällingen? Det står ju på vällingen att man ska ha 2 dl vatten och 2 dl är ju 200 ml. Men i dom flaskorna blir 2 dl inte 200 ml, utan mindre. Kommer inte ihåg exakt hur mycket det blir men det blir då rakt inte 200 ml. Därför har jag mätt själv, fyllt vatten upp till 200 ml för det ska ju vara 2 dl. Nu undrar jag om jag borde ha hällt i 2dl vatten och gått efter det? Eller har jag gjort rätt som mätt upp till 200 ml? Har hört på omvägar att måtten inte stämmer i dom flaskorna så, hur borde jag göra?



Postat av: Anonym

tror inte det spelar sådan stor roll :)

Enda skillnaden blir ju att vällingen blir mer lättflytande om du har i mer vatten..

Blir hon fortfarande mätt och så av den så behöver du nog inte oroa dig :)

2011-01-22 @ 22:01:47
Postat av: Linda - mamma till Liam

Jag tror du gjort rätt, vi har också dom där flaskorna och tror inte det har blivit fel oss :)

2011-01-23 @ 08:29:27
URL: http://lindaperssonn.blogg.se/
Postat av: Emma

oj, det har jag inte tänkt på.... men vissa gånger när man slår i lite mer än 200 så blir vällingen lite lösare, andra gånger är den ganska tjock, men det beror väl på vällingpulvret oxå kan jag tro. jag ska kontrollmäta jag me bara för att se hur mycket det skiljer :)

2011-01-25 @ 12:23:57
URL: http://pemsan.webblogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback