Underbart väder

Men hur härligt är det inte att vakna upp till strålande solsken på morgonen? :) Man blir så pigg!
Just nu har jag precis kommit hem till mamma efter en sisådär 2 timmars promenad + att jag var in och kikade på Dollar & handlade lite på Willys. Har gett liten välling och hon leker nu på golvet. Ska vänta tills stora älsklingen slutar jobbet så åker vi med honom hem :) Hade lätt kunnat gå hem men vagnen blir så tung och dra när man har massa kassar under med matvaror.. Kanske kan ta pulkan och åka lite när vi kommer hem, om det fortfarande är skönt väder! :)

Var ut i ca 2 timmar igår med, skönt. Bra att man får dom där dagliga promenaderna, nu kan jag inte vara utan dom oavsett väder! :) Okej, kanske inte går ut i snöstorm och -15 grader men det händer ju inte varje dag nu när våren snart är här ;) Skönt, vill verkligen slippa denna vinter nu. Varför kan inte vi har vår och på gränsen till sommar året om? Lagom värme, underbart väder och allt det där! På vintern är det för kallt och på sommaren är det på tok för varmt. Man är ju aldrig nöjd! Haha :)

Jag är grymt hungrig nu, åt bara en liten skål med champinjon soppa innan jag gick ut. Får se vad det blir för mat när vi kommer hem :) Måste säga att kyckling (kall eller varm) och mangoraya är så SJUKT gott! Man behöver inget ris eller någonting till, bara doppa kycklingen. Jag skulle kunna äta ihjäl mig på sånt :) Mangoraya är faktiskt också gott till korv, jag var den första som beställde en french hotdog på Sibylla med mangoraya i ;) Dom trodde att dom hörde fel! Sen när man var dit andra gången så sa dom "Ja, just ja. Det var du det, ja" Hahah. Men prova!

Igår röjde vi hemma, jag grovstädade badrummet. Behövdes! Fy fan vad äckligt det var. Jag hatar att städa toaletten men Kim gör ju det inte så någon måste ju. Blir riktigt illamående alltså, det är så äckligt mycket bakterier och skit så man vill ju spy. Men nu är det rent där i alla fall! :) Vi gjorde även det lite barnsäkrare hemma med att plocka undan farliga föremål för henne. Tycker dock inte Kim lyckades med det när det gällde att fixa i ordning skrubben eftersom vi inte har någon dörr där. Hans verktyg står på golvet och dom kommer hon ju åt hur lätt som helst om hon kryper in där. Blir nog att sätta dit dörren igen tills vidare!

Nej, nu ska jag gosa lite med mammas katt och pussa lite på min underbara dotra som, i skrivande stund, försöker klättra upp på soffan! :P

Postat av: Mamma

Vad skönt du var där med henne en stund:)

2011-02-10 @ 17:23:25

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback