Städning, tvätta, plocka och rensa

Oj oj, vad jag hunnit mycket idag. Har hunnit städat, rensat i skafferi och bland kläder och grejer, tvättat och to.m sovit en stund med lillan på förmiddagen. Nu sover hon igen och ska ta dammsugningen så fort hon vaknat till liv :) Förhoppningsvis sover hon 40 minuter till så hon slipper bli trött så tidigt idag..

Stora hjärtat är och fiskar, både han och jag hade svårt att sova inatt. Han fick väl 1 timmes sömn innan han, strax före 05.00, klev upp och gjorde sig klar inför att åka iväg. Fattar inte hur han orkar när han sovit så lite! Men ikväll är det ju i vanlig ordning bingolotto så det blir inge sova tidigt för han ;) Men jag dör inte om jag får spela för båda, dubbelt så kul för mig. Haha!

Igår var jag iväg till Järbo på loppis, min kära vän Marina satt där och sålde :) Köpte 2 st skyltar utav henne, jätte fina. Känns konstigt att köpa saker av en utav ens bästa vänner :) Hehe, men vadå. Jag bidrar ju till deras rust-kassa ;) Hehe.. Efter det åkte vi in till Sandviken igen, då gick vi in på Folkets Hus som hade klädbytar dag. Hittade 2 par klänningar till Novalie och ett mjukisset. Ska ta kort sedan, ligger i tvättmaskinen nu. Riktigt fina, faktiskt. Har rensat ut bland hennes kläder som det var stl 68 på som börjar bli lite för små nu. Sparade något enstaka plagg så nu är det faktiskt rätt tomt i hennes garderob :( Fy vad dyrt det blir när dom växer så fort dom små liven.. Men jag klagar inte på att få handla nytt heller ;)

Ska sälja klädpaket på tradera med hennes kläder och massa annat som vi inte har användning för. Jag kan lägga ut en länk till dessa auktioner när jag gjort dom om ni vill kika vad det finns! :) En del kläder är inte ens använda, prislappen kan to.m sitta kvar. Det är i alla fall jätte fina kläder och strumpor och lite annat smått och gott :) Det som är lite tråkigt med tradera är att man kan förlora så enormt på det man säljer. Jag har fått skickat iväg klädpaket för 10 kr med kläder som prislapparna suttit kvar på och som kostat 60:-/plagget. Det är ju jätte tråkigt men en chansning man får ta. Man kan ju inte lägga för högt startbud heller för då bjuder inte folk bara för det.. Men det blir nog lite större och därmed färre klädpaket denna gång så man kanske får lite mer för det.. Men som sagt, lägger ut länk till det senare :)

Och så sitter man ju och funderar på vad man ska äta idag? Jag har bara ätit en macka till frukost, inge lunch eller middag. Har inte känt mig speciellt hungrig heller, vart på så dåligt humör när jag betalat alla räkningar :P Det är synd att när man har bra med pengar en månad så är det desto mer räkningar så tillslut vart det inte mycket pengar kvar ändå.. Jaja, det lär ju finnas sånna månader också..
Jag kan bara säga att jag längtar tills jag får ett jobb så vi får 2 löner, snacka om att det kommer bli skillnad i kassan. Då ska jag betala bort ALLA jäkla mobiltelefoner jag har tagit på mig under åren och alla konton som jag också handlat en hel del på.. Slut med det nu :) Men det är SÅ lätt att bara klicka i "konto" när man beställer ifrån nätet på sånna ställen man har konto på. Tänker "Äh, jag betalar det här när jag vill" typ. Men sen kommer det ju en dag då man får en fet räkning istället, som det blivit för mig. Men nej, det funkar inte längre. Nu ska kontona bort och allt ska betalas kontant hädanefter. Har man inte råd att handla, ja då ska man inte handla heller. Svårare än så är det ju inte :)

I fredags gick jag och Marina på ett styrkepass. UR dåligt! I alla fall om man jämför med alla andra man varit på. Glömde att lägga på minnet vad hon hette, tror det var Malin eller så. Tänker inte gå när hon håller i det i alla fall. Det var typ 10000 olika övningar på ett och samma pass. Inte min grej det där som hon gjorde! Efter det vart det 20 minuters kondition på gymmet också. Härligt! :)

Oj, vilket långt inlägg det här vart. Men ja, nu har ni fått lite att läsa för idag i alla fall :)
Ska också försöka ta lite mer bilder och lägga upp. Blir så tråkigt med bara en massa text jämt!

På tal om något helt annat: Nu har jag fått hem Titanic 2 på datorn, det ni. Jag visste inte ens att det fanns en sån förens jag såg på Facebook (såklart) att någon sett den men den var tydligen inge bra alls. Vilket jag kan tänka mig också, samma visa som i första filmen. Hur troligt är det, liksom? :) Jaja, det återstår att se!

Hoppas ni haft en jätte bra helg! Det har jag :) Puss!




En gammal bild på mig & Kim :)
Klänningen jag har på bilden älskar jag men den kommer jag inte i längre.
Fick inte upp dragkedjan hälften ens så mitt mål är att komma i den igen! Bra, va? :)
(Fast tuttarna kommer ju inte sitta sådär bra i den längre)



Hahaha, STACKARS mig! Fy vad stor jag var!
Orkade knappt böja mig ner för att rätta till bollen.



Här var Novalie bara en pyttepytte liten bebis :)
Fick sin första Hello Kitty ballong med!
Men den varade inte längre, Kim tyckte nämligen att han skulle suga ut luften
ur den och prata som en smurf ;)



Nu åker mitt långa hår ur och jag kommer bli rödhårig :)
När vet jag inte men innan våren i alla fall.. Vad tror ni om det? :D



Sist men absolut INTE minst, mitt lilla hjärta som förändrar mitt liv totalt :)
Har inte kunnat fått det bättre än såhär. Hon är min livs levande lilla ängel.
I ♥ YOU


Postat av: Malin, mamma till Ilian

Shit.. Jag minns när du lade ut den gravid-bilden på dig strax före Novalie kom... och jag satt här och väntade på att du skulle bli färdig så det blev min tur någon gång.. :-) Men nu i efterhand var det ju faktiskt en speciell känsla att vara stor som ett berg och bara gå och vänta. Tänk vad fort det har gått!!



Hoppas ni har det jättebra Angelica :-) Kram

2011-03-04 @ 09:48:40
URL: http://malinnyberg.webblogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback