Kycklingfilé i ugn

Hej och hå! Nu är det lördag, härligt! Jag fick sov morgon imorse, så himla skönt. Låg och kollade på filmen Welcome to the Rileys, ni vet den jag så gärna ville se på bio? Åh, älskar den! Ni måste bara se den :) Vi började kolla på den så sent och Kim somnade ju såklart under filmen :P Men i alla fall, låg och tittade på den tills klockan var runt 01.30, var tvungen att ge lillan välling också så det drog ut lite på tiden. Sedan kunde jag ju inte somna direkt och hon vaknade runt 6.45 och då hade jag sovit i 4 timmar och 45 minuter bara. Helt död! Men älskling var så snäll och gick upp med henne :) Sedan kom dom och la sig efter 1,5 timme igen för då var hon tröttis så sov vi allihopa till runt 10 tiden. Skönt! Behövde verkligen det, kände jag..

2 natten hon sover i sin säng, min duktiga tjej! Men jag var ju dum och lät henne sova resten av natten med oss. Bara för att jag var lat och inte orkade gå in med henne igen när jag var mitt uppe i en film :( Dumma mig. Men nu vet vi att det funkar hur bra som helst. Det enda som är, är att hon helst somnar på mitt eller Kims bröst. Sedan kan vi bära in henne.. Hon har inte varit så på jätte länge så vet inte varför hon är så nu, men det gör mig inget bara hon somnar i sin säng sen :) I förrgår gav jag henne välling i hennes säng och då somnade hon själv. Stolt man blir då :) Hon är så duktig så.. Bara hålla tummarna att det går lika bra i natt, hon har en tendens att göra motsatsen efter att jag skrivit i bloggen att det funkar bra ;)

Ja, och sen då? Vi lagar god mat idag :) Fick bli kycklingfilé fyllda med fetaost och chili creme fraiche med potatisklyftor och bea. MUMS. Jag är URKASS på såser, blir alltid bea :S Skulle ju vara gott med någon annan sås för en gångs skull. Tänkte på pepparsås eller vad det heter.. Men det får bli bea den här gången :) Älskar ju allt med chili så köpte chili bea också, hihi.

Johanna kommer hit runt 16-17 tiden, lär gå och möta henne bortanför ÖoB för hon hittar inte hit den vägen :) Får man en promenad på samma gång också. Blir Lobby för oss ikväll :) Hoppas det blir roligare nu än sist. Verkar som att alla är så småa numera, 18 åringar ser ut som 15 år. Knappt folk man känner igen längre! Men men, går ju bara ut för att få dansa lite och komma ut överhuvudtaget så det ska bli roligt.
Hoppas ni alla får en super bra helg! :)


"Konsten att vara värdinna är att få sina gäster att känna sig hemma även om man önskade att de vore det."



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback