Hallelåja

Här sitter man vaken sent på kvällen och ingen sovmorgon fick man imorgon heller! Här var jag schysst och lät gubben sova ut imorse med hopp om att jag skulle få igen det imorgon men ne, då ska han åka och jobba :( BLÄ! Haha.. Skulle ha hållt Novis vaken lite längre, då sover hon åtminstone en stund extra på morgonen ;)

Ne men jag ska strax hoppa i säng tänkte jag.
Annars då? Jag mår relativt bra. Har varit lite deppig och sådär ett par dagar. Känner mig stressad och tänker MYCKET på att vi ska ha ett till barn. Jag tvivlar så mycket på mig själv så jag kan inte riktigt glädjas åt det så som jag vill. Jag är självklart jätte glad och lycklig men jag är så rädd för att misslyckas. Jag tittar på Novalie och tänker "Tänk om hon kommer känna sig utanför?" och ni vet, sånna där tankar. Nu vet jag vad en vän till mig menade när hon tänkte så i början. Jag hoppas jag ska finnas där för båda två lika mycket.

På tal om graviditeten. Jag är i vecka 8 nu i alla fall :) 7+3 rättare sagt. Än är det inte säkert! Men det känns fantastiskt att vara gravid igen (och för sista gången;) och att lillbruden ska få ett syskon. Fantastiskt! :) Nu ska jag bara jobba på som vanligt, låta tiden rulla på för tjoff säger det bara så ska man vara mammaledig igen. Puh! Jag ska nog njuta av arbetslivet och arbetskamraterna fullt ut nu! Jag är inte skit sugen på att vara mammaledig igen så jag kommer nog gå tillbaka till jobbet (säger jag nu;) tidigare än att gå hemma ett år. Kim vill gärna vara pappaledig denna gång och det får han gärna vara för mig. Men först ska jag amma klart innan jag går någonstans! :)

Jaja, nog om det. Nu blir det att kasta sig i sängen!
Sov gott & hoppas ni har en fin helg. Puss ♥

Postat av: josephine westling - mamma till vira

Så glad för din skull. Var det planerat nu eller bara hände det? Kram

2011-12-03 @ 23:40:07
URL: http://josephinewestling.blogg.se/
Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

käkade du inge piller då? :P



Ja det blir en bra ålder. ;) vi vill ha 2½-3 år mellan Vira och hennes syskon (om man kan få ett till) Så det kanske blir att vi försöker till/under sommaren.

KRAM

2011-12-04 @ 12:56:03
URL: http://josephinewestling.blogg.se/
Postat av: M

Åhh, vad jag känner igen mig..jag har 16 månader mellan mina o den första månaden var jobbig! Den äldsta avskydde mig , bara skrek såfort jag kom i närheten! Men efter nån vecka var allt som vanligt igen! :) hon älskar sin lillebror! Perfekt ålder mellan dom tycker jag! :) hon har aldrig varit elak eller så mot han , det var som om han alltid varit här! Det är posetivt att få tätt! Dom förstår ju inte riktigt lika mycket som en som är ett par år! = inte lika mkt avundsjuka!

2011-12-06 @ 08:15:36

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback