4e advent

Jag tycker det passade sjukt bra att det öste ner snö på 4e advent :) Idag har liten fått varit ute i friska luften och åkt lite pulka. Hon är ju ständigt sjuk och jag tycker att så länge hon inte har feber kan hon allt vara ute en liten stund och pulsa omkring i snön. :)

Jag är dålig jag med, fortfarande. Fast min förkylning blir ju bara värre! Ont i halsen, en mild ögoninflammation och snorig. Men imorgon måste jag jobba! Fy vad jag varit borta mycket nu på senaste. INTE BRA. Så det är bara att bita ihop och fixa dessa 3 dagar som är kvar för att sedan få lite ledighet :) Valde att jobba i mellandagarna fast vi får vara lediga, blir så dåligt med löning i januari annars. Kommer det ju bli endå eftersom jag varit borta, men det är lika bra att jobba så mycket man kan nu! :)

Lillan är ju i alla fall ledig ifrån dagis hela veckan hon, Kim är ledig ifrån jobbet han med. Fast han är där nu och gör ett sista ryck! Bra att jobba på en söndag för att sedan vara ledig i en vecka :) Han håller sig frisk än så länge men började känna av förkylning idag, sa han. Vi ligger väl sjuka hela högen på julafton, blir inte förvånad!

Vart en sväng in till Valbo idag också. Var in på toys r us och kikade julklappar. Mamma, brorsan & pappa köpte en del dom. Fy vad svårt det är att veta vad man ska köpa till Novalie! Det borde ju vara hur enkelt som helst, egentligen. Men det är det inte :p Eller så har jag brist på fantasi bara, haha. :) Men det är klart man kommer på det sen, när vi ska ut och handla.

Jag ska snart försöka sova med liten. Hon somnade en timme mellan 17-18 och det var ju inte så himla bra. Men hon orkade verkligen inte hålla ögonen öppna så det var i stort sett omöjligt att hålla henne vaken. Och nu vill hon ju självklart inte sova! Jag hoppas innerligt att hon vill sova runt 23 för jag orkar inte vara vaken nå längre än så, speciellt inte när man vet att klockan ska ringa 05.45.. Då kommer jag vara helt död imorgon. Dessutom hade jag en grymt jobbig kväll/natt igår med. Grannen hade fest, levde om som FAN, så Novalie kunde absolut inte sova. Hon sov väl ca 30 minuter. Då somnade hon 18.20 för att hon var så trött. Vaknade 30 min senare och kunde inte somna om pga livet där uppe.

Tror ni jag höll på få nå fel?! Han vet att det bor en barnfamilj under. Och vad fan gör en ung, ensamstående kille i ett radhusområde där det BARA bor familjer? Jag tycker det är respektlöst i alla fall. Ringde även störningsjouren då det inte var tyst där uppe 22.30.. Då fick jag nog för festen började redan vid 19 tiden.. Och dom drog inte förens klockan var närmare tolv. Då var Novalie fortfarande vaken! Hon var så trött så det rann ur ögonen på henne. Men dom stampade i golvet hela tiden, hade högsta basen så det bara dunkade, skrek och sjöng. Tror ni störningsjouren gjorde något? Nä, inte ett skit. Men hade ingen lust att gå upp dit själv heller när jag har Novalie med mig. Man vet ju aldrig vad det bor för idiot där..

Aja, så har min helg sett ut i alla fall :p Jag ska väl försöka få Novalie att sova om en liten stund.
Sov gott!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback