Turkiet resan

Hej svejs! Novalie somnade sent, typ runt 23 tiden. Jag har försökt sova men fick sedan beodrat av min fästman, som är på väg hem ifrån Jämtland, att hålla mig vaken ett tag till så jag gör väl det då :) Kan fördriva lite tid med att skriva ett inlägg istället..

Ja, resan har ju varit fantastisk! Det var ju kanske lite fel årstid att åka om man inte gillar 50 graders värme, typ. I vattnet (både poolen och havet) var där väl runt 30 grader. Man kände knappt att man klev i! :) Men, trots hettan som man ändå vande sig vid ganska snabbt, så har vi haft det underbart! En vecka gick ju alldeles för snabbt. Vi har i stort sett bara legat och solat och badat. Vart mest vid poolen för vågorna i havet var enorma! Första gången vi klev i höll man ju nästan på att drunkna, haha. Det vart 2 dagar vid stranden i alla fall..

Vi åt middag ute varje dag men lunchen käkade vi hemma i lägenheten :) Man fick ju favoritrestauranger, väldigt god mat har dom där! En dag åkte vi även till den s.k Borgen (The Castle) och det var enormt fin utsikt! Man åkte väääldigt högt upp. Vi har även varit i Bazaren 2 gånger, shopping, käkat och festat till det lite. Jag & tanterna ;) En kväll stannade jag kvar med ett par Norrmän som var väldigt trevliga. Åkte hem runt 03 på natten, helt ensam. Tänka sig att jag klarade av det :) Var ju iofs bara att ta en taxi, var inte särskilt svårt att förklara då lägenheten ligger vid en fotbolls stadio som de flesta känner till..

Men som sagt, har haft det underbart och jag längtar tills det blir ännu en resa. Känns ju skönt att man bara kan ta flygstol, man har ett boende liksom. :) Det är ju inte alla som har den lyxen! Nästa gång åker vi hela familjen och vid ett tillfälle då det inte är lika hett, den hettan skulle nog inte Novalie uppskatta!

Det tråkiga med det hela är ju att så fort man satt ned foten i Sverige vart man sjuk. Började känna av lite i halsen i Turkiet men det kom ju direkt man kom hem. Jag kan säga att jag har ju, tyvärr, inte hunnit känt av den där utvilade känslan som jag hade hoppats på! Både jag och lillan har legat sjuk i några dagar och det har inte varit någon höjdare. Dels för att hon vart riktigt krasslig (och jag med) och för att Kim åkte iväg i ett par dagar precis då. Men han ville komma hem tidigare, egentligen skulle han komma hem på lördag, men han kommer inatt istället :) Då är man i alla fall två! Men nu börjar lillan och jag bli bättre, hennes ögon och näsa rinner inte lika mycket och det är full rulle på henne nästan hela tiden.

Jag har dessutom, till råga på allt, fått tillbaka öroneksemen jag hade för ca 2 år sedan :( När jag fick dom första gången hade jag så sjukt jävla ont i örat, låg och grinade hela nätterna och knarkade alvedon som aldrig förr! Grejen med öroneksem är att man ska försöka undvika att ha öronen under vatten, då kommer dom lätt tillbaka. Och jag har ju varit massor under vatten i Turkiet! Så fick väl skylla mig själv även om det är svårt att undvika. Nu var jag till Hälsocentralen i förrgår och fick örondroppar så det ska ju bli bättre. Tur att jag inte hann få lika ont som första gången, då hade jag dött alltså. Jag vet inte om jag haft öroninflammation någon gång men jag kan ju säga att det gör säkert lika ont. Hua mig!!

Nu dyker gubben upp så det kommer bilder imorgon :)
Godnatt!

Postat av: Anonym

Nä det är nog inte så bra för barn att bli utsatt för värme dom inte är vana vid när dom är så små, dessutom så är det nog skönt för föräldrarna att åka själva ibland också :)

2011-08-17 @ 10:40:11

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback