Tjäna en hacka

Tradera är riktigt bra om man vill tjäna lite pengar :) Som te.x mina Marble Wedge skor i leopard mönster ifrån Nelly, dom la jag ut på "Köp nu" för 300 kr och vart sålda någon timme efter att jag lagt ut dom :) Älskar dom skorna, så sjukt snygga. Men har ju tyvärr ingen större användning för dom längre. Har ju flera stycken liknande som också är jätte snygga. Dom kostar 349:- nya på Nelly och mina är använda typ 3-4 gånger så jag förlorade 49:- på dom bara, haha. Men det är härligt, slapp man förlora massor som jag gjort på te.x massa klädpaket med barnkläder. 20st plagg som gick iväg på 10kr, det SVED i plånkan. Kläder där prislappar sitter kvar.. Det misstaget gör jag inte om igen!

På tal om det, har gått igenom mer kläder från lillan nu. Hon har ju växt ur 68 plus att jag hade en kartong med 50/56 kläder i också som jag ska sälja. Funderar på att lägga ut ett enda stort klädpaket, synd att frakten blir så dyr bara. Fast det blir billigast om man skickar med Schenker privpak istället för genom posten när det är större och tyngre paket. Man kan nog få några hundra för det med :) Love it! Kan man köpa nytt för dom pengarna :)

För att tala om något helt annat;
Kvällen har varit SKIT. Haft världens huvudvärk och varit jätte trött. Dessutom haft en grinig unge :P Hon var skit sur i flera timmar men tror hon var trött. Konstigt det, sov i typ 2,5 timme runt lunch och var trött vid 17 igen. Hon somnade 18.30 ungefär, nästan ovaggat! Nu vill hon heller inte bli matad längre, nu ska hon bara äta själv! Det tar typ dubbelt så lång tid än att mata henne och dessutom blir det kladdigt som tusan :P Men vad gör det? Bra att hon utforskar maten också, haha. Kommer köpa mindre och mindre barnmatsburkar nu, hon uppskattar hemlagad mat mycket mer. Och kul är väl det :) Sätter mer press på mig att börja laga både lunch och middag, hehe.

Är det någon som har bra förslag på var man kan köpa fina barngardiner? Hittar nämligen inga alls. Det ser så himla tomt ut inne i hennes rum utan gardiner så det är ett måste så fort som möjligt :) Skötbordet kommer inte användas så jätte länge till, hon är ju för lång för det snart. Då ska vi nog köpa 2 stolar och ett bord att ställa där inne. Mysigt! Än är hon ju för liten att leka med sånt men bara för att fylla ut lite. Och hon kommer ju ha anvädning för det i framtiden ;) Undra hur mycket leksaker hon kommer att ha??

Jaja, ska försöka lägga mig strax och hoppas på att man somnar. Klockan är snart 01.00 så det är väl lika bra att slå igen dom blå för idag. Hoppas ni får en gr8 helg :) Puss ♥




Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback