Strax läggdags

God kväll. Nu är det snart läggdags för mig och jag får hoppas att jag får sova hela natten. Mår lite illa men hoppas inte att man behöver springa på toa hela natten :( Jag har försökt vara försiktig med vad jag ätit men åt en macka, några fruktbitar & ett halvt glas blåbärssoppa. Fick ont i magen efter det och har varit illamående till och från hela kvällen. Förhoppningsvis är det ju bara för att magen är tom och förmodligen känslig.. Frukt kanske inte var det bästa med tanke på att te.x päron är hårdsmält. Men men!
Ett tips till er som vill hålla er undan magsjuka:
Ät 10-15st vitpepparkorn, det har fungerat på mig alla gånger förut. (Dock hade vi inga sånna nu och min magsjuka hann ju komma, tyvärr)

Nu sitter jag framför det där platikdoktor programmet, Novalie har NYSS somnat! Hon har varit helt omöjlig på att få att sova ikväll. Hon slumrade till en sväng runt 19 tiden men vaknade sedan och var hur pigg som helst. Men nu sussar hon så skönt :) Hon somnade så sött på pappas arm i soffan :) Mina fina hjärtan! ♥

Idag har det ju varit ett kanonväder. Ingen speciell sol men varmt som sjutton! Det är sånna dagar det är riktigt tråkigt att behöva sitta inne. Men även om magen var bättre så hade jag säkert 39 graders feber och dessutom svårt att gå på foten. Det är knepigt, den är varken svälld eller blå men ändå kan jag inte gå på den som förr :S
Undra vad det beror på. Det gör skit ont när jag stödjer den mot höger delen, när jag sätter ner hela foten i golvet. Men det går relativt bra, haltar fram dock, när jag lutar mig mer mot den vänstra delen.. :S

Nåja, nu säger jag godnatt och håll tummarna för att man slipper må dåligt inatt! :)


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback