Rust av badrummet

God morgon *gäsp* Trots att Novalie somnade om efter 06 tiden så kunde jag bara inte somna igen. Vi hade ju inte plockat ur badrummet! Jag är en sån som absolut inte kan fortsätta sova när jag vet att det är lite att göra innan rustgubbarna kommer hit. Tur att någon av oss här hemma fungerar så! :P

Nu är i alla fall badrummet urplockat, tog en timme ungefär. Plus att jag städade toaletten lite grann.. Man vill ju inte att det ska se ut hur som helst även om det ska ut därifrån, haha.
Ah, och sen då... Smartskaft som man är! Hittade en hög med kläder och handdukar i torktumlaren. Hur länge har det legat där då? Någon vecka, förmodligen. Det värsta av allt är att jag inte hade torktumlat det :P Tur att Kim har satt upp tvättid idag, la det i en påse för det luktade inte mumma. Det kan ju ha möglat? Men vet inte hur länge det ska ha legat för att börja göra det. Han får kolla igenom det sen.. Blä!!

Och så ska man ju packa idag igen då. Det är så mycket att släpa med när man har barn. Jag tänker på att jag ska till mamma sen, alltså. Blir ju en full väska + lite till ändå. Slutar alltid med att man har en väska och sju påsar, typ. Haha! Men den här gången tar jag med min dator, nu kan ju Kim ha internet på sin..

Ja, och just ja. Äntligen håller Novalie i flaskan själv. Egentligen har vi ju inte riktigt försökt att få henne att hålla själv heller så det kom av sig självt :) Duktig hon.. Men man får ju hålla lite koll för rätt var det är så tappar hon den, haha. Men det går än så länge bara när hon ligger ner.. Ska försöka lära henne att dricka när hon sitter upp också :) Mysipluppan min!! Har inte skrivit så mycket om henne men det är för att det inte hänt så mycket.. Fast egentligen händer det ju små saker varje dag :)

Någonting som hennes mormor har lärt henne är "Give me five", säger man så sätter hon upp handen :) Hah!
Hmm.. något mer då. Jo, hon har lärt sig att ge och ta också. Jag behöver bara säga "Får mamma den" så ger hon den till mig. Så vi brukar sitta och ge varandra saker varje dag, hehe. Det tycker hon är jätte roligt!
Och som hon skrattar när hon får jaga saker.. Haha, så himla söt. :)

Jaja, det var väl allt för nu. Ska knäppa lite kort också så det inte blir så tomt i inläggen :)
Hoppas ni sover gott!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback