En sak till...

En sak till som jag tänker på rätt ofta.. Man verkligen känner hur folk har börjat tagit avstånd från en? Speciellt efter mitt och Kims sista storbråk. Jag fattar inte det jag. Hur kan det komma sig, egentligen? Verkar som många inte alls tycker bra om mig längre. Ni vet att man kan ha den där känslan även om ingen sagt det rakt ut...

Jag hoppas inte att folk dömmer mig efter vad han sa när han var förbannad för jag kan garantera att allt inte stämde. Jag vet att han sa att jag "hotade" att ta vårdnaden av honom och så var det ju rakt inte. Det var en ren och skär missuppfattning från hans sida, använde aldrig det som ett hot. Det var snarare en fråga enbart för att jag skulle kunna flytta om jag ville det. Och jag vet att många reagerade på det med att flytta men jag skulle inte ha flyttat så långt bort att det tar flera timmar att åka för att ses. Jag tänker ju framför allt på lillans framtid. Jag bor ju hellre på ett ställe som har fler chanser till jobb än här. Jag vill fortfarande flytta, även fast vi valde att fortsätta kämpa för vårat förhållande. Det går ju dock inte eftersom Kim har fast jobb på Sandvik. Men jag hoppas att han någongång väljer en annan väg i sin karriär ;) Då kanske man får chansen att flytta ändå..

Jaja, var bara en tanke. Jag vet att många läser min blogg numera så jag vet att det finns dom som förstår vad jag pratar om. Kanske to.m dom som valt att ta avstånd ifrån mig.. Och en sak till jag vill ha sagt; jag är ingen ond människa. Jag kan bli j-vligt förbannad ibland och slänga ur mig saker jag inte menar, lika som vilken annan människa som helst. Men ni som verkligen känner mig vet bättre än att ta avstånd. Det är NI som är vänner.
Var glad för vår skull, för Novalies skull, att vi väljer att kämpa.´
DET är kärlek och ingen/inget kan stå i vägen för den. Det lovar jag..



Postat av: *

det är väl bara mänskligt att råka slänga ur sig dumma och onödiga ord när man är upprörd,arg,ledsen osv....? tycker jag iaf. det är så jobbigt och ibland frustrerande när folk hela tiden ska lägga sig i allting, men roligt är det när man märker att dom människor som lägger sig i är dom som inte har egna liv, är bittra och avundsjuka, och som samtidigt ser sig själva som bättre än alla andra....knepigt hur det där går ihop hehe, men det förklarar ju bara hur störda dom är :P Nä skit i människor som är sådär fjantiga, man kan ju tycka att dom borde växa upp någon gång istället! Njut av er familj :)

2011-04-04 @ 21:28:02
Postat av: Mamma

Jag älskar dig för den du är, du är ingen elak människa och skulle aldrig göra nåt för att göra varken Novalie eller Kim illa. *Nu vill ni ju verkligen fröska kämpa för det här och det är bra. Allt har gått så fort för er ubnder kort tid och sånt tar kraft. Kämpar ni på och växer in med varandra så kommer det bli bra. Och ta era konflikter när inte Novis är med. Ni är bra föräldrar, Novalie får så mycket kärlek så det är inte sant <3 och det får hon av alla runt omkring henne med. Älskar denna underbara unge så jag blir tårögd, mina barn och barnbarn är det bästa som hänt mig. Puss och kram från en stolt mormor och farmor och mamma :)

2011-04-04 @ 23:25:18

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback