Spinning

Igår var jag på mitt första spinning pass, ever. Det är ju svårt att föreställa sig hur jobbigt någonting kan tänkas vara när man aldrig gjort det förr. Efter att ha hört andra berätta så laddade jag upp med en handduk och, självklart, en vattenflaska. Kan säga såhär; Det hade egentligen behövts minst 2 vattenflaskor för efter 15 minuter hade jag druckit upp hela min. Inte undra på att man mådde illa :p

Vart är mina benmuskler? Ja, inte fan sitter dom på benen. Dom har gått och lagt sig, låååångt där under fettet. Haha! Jag orkade inte göra dom övningar som de andra gjorde. Ni vet, stå upp och cykla, stå upp och luta sig fram. Nä, mina ben vek sig! Jag vart såååå frustrerad. Fick sitta ned hela passet, 45 minuter, och cykla. Försökte trampa på som bara den. Men jag ORKADE inte. Satt där i hörnet och kollade på alla andra som gjorde precis allt som man skulle. Pinsamt, mja lite då?

Men vad gör man? Orkar man inte, nä då lär man köra i sin egen takt. Jag menar, jag har ju faktiskt nyss börjat med träningen. Har ju aldrig tränat så som jag gör nu förr. Har gått på gymet någon enstaka gång, inte ens värt att nämna .. Men pratade med instruktören (som för övrigt är född -90, alltså 2 år yngre än mig) efteråt och hon sa att jag inte ska gå på för hårt när jag aldrig tränat förr, för då lessnar man. Och det var inget konstigt med att jag inte orkade, ska fortsätta gå på spinning och tillslut kommer jag också kunna stå upp och cykla :p Yeey! Efter det där passet så tänkte jag "Kommer aldrig någonsin träna igen" men så kommer det ju inte bli, såklart. Nä, får se till att gå mina promenader dagligen så får jag nog upp benmuskler så småningom. Man ska inte ha bråttom!




Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback