Ny vecka

Mm, ny vecka igen. Kim var ledig idag, skönt :) Vi fick sova ut ända tills 10.30!! Herreguud. Var ett tag sen hon sov så pass länge. Novis har börjat gjort massa nya läten nu. Det lät som hon sa "blä" och "pappa" idag :) Längtar tills hon kan prata på riktigt! Hon ligger här bredvid mig i soffan nu och skrattar så fort jag tittar på henne ;) Busan! Inte ville hon sova heller. Imorgon ska hon få smaka på lite gröt, tror jag. Har inte bestämt mig för om jag ska börja med potatis och köra det en vecka ungefär. Eller om man kan ge både och?

Det står även att man gärna kan ha mjölk till gröten? Men jag blir lite osäker, vad är det för mjölk isåfall?
Man måste ju vara rädd om deras små magar så det inte blir för mycket på en gång..
Lämna gärna tips och råd :)

Imorgon ska jag träffa Marina också. Jag känner mig sååå dämpad idag så jag hoppas jag mår bättre imorgon :) Får se vad som hittas på. Förhoppningsvis är det bättre väder än vad det var idag.. Usch!
Man blir fryssen bara av att sitta inne och titta ut på detta regn och rusk. Helst får snön komma istället..

Jaja, ska ta en dusch om en stund. Känns som det kan bli en tidig kväller.
Sov så gott!

Postat av: Alexandra

Man kan blanda gröten med antingen lite bröstmjölk eller lite ersättning, likaså när man mosar potatis och ger. Går att blanda ut med en liten mängd vanligt mjölk också, isf mellanmjölk, men som du säger, man vill vara rädd om deras magar. :)

Vi blandade ut med ersättning åt Kasper. Tilda har inte fått prova än men snart så..



Mjölk till måltider i pipmugg ska man vänta med tills 1 års ålder enligt vår BVC-sköterska.

2010-10-18 @ 23:13:34
URL: http://alexandrawistbacka.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

Man kan blanda gröten med antingen lite bröstmjölk eller lite ersättning, likaså när man mosar potatis och ger. Går att blanda ut med en liten mängd vanligt mjölk också, isf mellanmjölk, men som du säger, man vill vara rädd om deras magar. :)

Vi blandade ut med ersättning åt Kasper. Tilda har inte fått prova än men snart så..



Mjölk till måltider i pipmugg ska man vänta med tills 1 års ålder enligt vår BVC-sköterska.

2010-10-18 @ 23:13:56
URL: http://alexandrawistbacka.bloggplatsen.se
Postat av: Marina

Håller tummarna att du känner dig bättre imorgon gumman! Sov så gott sen! Puss på dig o N <3

2010-10-18 @ 23:46:01
Postat av: Linda

Inte för att jag är så jätterfaren, men vi kör med Sempers banangröt fr. 4 mån, och den behöver man inte ha någonting till om man inte vill, den blir så slät ändå. Fick du receptet på gröt från BVC? Havregryns? Den hade jag några skvättar mjölk i iaf.. Lycka till! :)

2010-10-19 @ 14:09:42
URL: http://metrobloggen.se/buslinda
Postat av: Marie

Vad roligt att du kallade henne Busan!

Det är ju mitt smeknamn... Fast jag är 35 år gammal så kallar merparten av de omkring mig för Busan, till och med på jobbet. :-)

Och ja, jag tror att det är vädret som gör en nere nu. Jag har inte riktigt vaknat på hela dagen idag. Trist!

Hoppas du piggar på dig snart. Kramar i massor från Marie i Värnamo

2010-10-19 @ 19:02:06
Postat av: Angelica

jag har aldrig andvänt mjölk till gröt? dem ska vell helst inte dricka mjölk under 1 år för något med laktos,om ja inte har fel,men jag har tagit lite extra vatten el mindre pulver i början så den blir lite lösare och bara gett typ 2-3 matskedar första dagarna:)

2010-10-20 @ 16:30:41
URL: http://davinekevinelias.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback