Vad säger man

Svårt att hitta på rubriker numera. I alla fall när man är trött och det står still i huvudet!

Vi var ju som sagt iväg med katten imorse :( Det var bland det jobbigaste jag varit med om. Jag försökte hålla mig skärpt för Novalies skull men det gick inte. Började böla så fort veterinären kom in i rummet. Fy, vad jobbigt det var. Jag tänker aldrig vara med om en sån sak igen, finns inte en chans. Att stå och ta farväl av ett djur, en familjemedlem, som varit med i många år.. Ja, det finns inte ord för hur det kändes. Men nu är det gjort och hon slipper lida. Den enda som lider nu är vi runt omkring som kommer sakna henne. Hon var den enda katten som gjorde väsen av sig hos mamma, den andra säger ju inte ett knyst. Så tomt blir det :(
Men det är som det är.. Tragiskt och jag saknar henne så magen värker!!

Efter veterinären åkte jag med hem till mamma. Novis var jätte trött men kunde bara sova i kanske.. 10-15 minuter! Hon fick inte sin dagliga f.m lur alltså. Dock somnade hon så fort jag kom hem men sov bara 1 timme så hon har sovit 3 timmar för lite idag, ungefär. Tänkte försöka hålla henne vaken till åtminstone 19 men då tog Kim med henne in i sovrummet och la sig med henne i sängen och hon tvärslocknade. Jag vart chockad för hon brukar alltid protestera mer eller mindre men nu var det inte ett ljud där innifrån :) Antar att det inte gör någonting om hon somnade 18.30 idag med tanke på att hon sovit så himla lite och fick väcka henne 08.30 imorse. Då kan hon behöva lite extra sovtimmar ikväll och inatt! :) Skruttan min.. ♥

Kim sover fram till 09.20 ungefär sedan ska han upp och jobba natt. Han har även jobbat dagtid idag och ska jobba natt imorgon med, kommer bli en tuff helg för han men han får se till att sova under dagen imorgon. Själv ska jag förmodligen till Valbo med mamma & pappa en sväng på förmiddagen. Blir väl julklapps handling och sådär. Men hos oss blir det inte mycket mer handling denna månad, vart lite fattigt efter alla extra utgifter vi fått. Så jag kommer få ta och handla det sista nästa löning, alltså alldeles innan jul. Men har köpt det mesta redan så det är inte mycket kvar :) Löser sig nog !!

Ikväll blir det Idol mys med mig själv. Jag är trött ikväll så får nog bli en tidig kväll. Eller ja, "tidig".. Får ju bli efter att Idol slutat och det slutar väl inte förns 22-23 tiden? Jaja, får se om jag orkar hålla mig vaken :)



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback