Tänder

Kände idag att det var något vasst som stack upp ur tandköttet på Novalie. Det måste ha gått super fort för det var väl bara 1-2 dagar sedan jag kände efter tänder och kände ingenting. Men nu är det på väg upp 2 st och det förklarar ju febern. Jag vart överlycklig när jag såg dom där små sticka upp MEN det är ju inte alls något bra med henne nu. Hon bara grinar och är jätte ledsen, kan inte sova. Vi har provat med allt, suppar och flytande alvedon som vi smetat på tandköttet. Vi har kylt bitringarna, kylt nappar och ALLT känns det som men ingenting fungerar. Hon är så himla ledsen så nu är hon JÄTTE hes. Bara en tidsfråga innan hennes röst ger upp helt. Vi busar med henne och försöker verkligen men ingenting är bra :( Tårarna bara rinner på henne och jag tycker så himla synd om henne. Det skär i hjärtat när man inte kan hjälpa henne.

Hon äter dåligt också, försöker ge henne flera gånger eftersom hon äter så pass lite. Nu har hon varit vaken i jätte många timmar och vill inte sova. Stackars min skrutt :'( Har ni något bra tips som fungerat för er? Hur mycket ska man smeta på tandköttet? Vi tog med fingrarna bara så det vart ju inte jätte mycket. Vi dränkte även nappen men det blir ju inte heller så jätte mycket. Och det verkar inte fungera. Fy attan.. Man vet ju själv hur ont det gör när tänderna kommer upp, tänker på visdomständer. Jag vart ju jätte sjuk när jag fick mina.. Och kunde knappt öppna munnen för att det gjorde så ont.. Kan bara tänka mig hur det känns när det är 2 st som ska tryckas upp. Men tandköttet har ju spruckit i alla fall eftersom dom sticker upp. Hur lång tid brukar det här hålla i ?? För jag har det sjukt jobbigt på dagarna när Kim jobbar eftersom hon inte alls kan sitta själv i te.x gåstolen. Det är bara att bli buren som gäller..

Men tips uppskattas! Som sagt så är det jätte roligt att tänderna dyker upp, men man får nog "fira" det när smärtan gått över på henne för nu kan man inte direkt glädjas åt det..


Postat av: M

jag har tyvärr inget tips, gruvar mig tills min börjar få tänder, hoppas din lilla tjej mår bättre snart!

2010-11-30 @ 00:09:52
Postat av: Linda

Låter ju precis så som vi har det här hemma nu.. fast inga tänder än, kände tidigare idag men hon är röd som attan! Bra att ni vet orsaken iaf! Har Novis varit dålig i magen också? Kramis

2010-11-30 @ 15:56:42
URL: http://metrobloggen.se/buslinda
Postat av: Anonym

jag har heller inget direkt tips, då vi inte märkt av max tänder mer än lite dreggel ibland :P så de har varit väldigt smidigt. hoppas hon blir sig själv snart igen!

2010-11-30 @ 23:10:49

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback