Snö!

Det kändes lite konstigt när man la sig igår kväll utan snö och när man vaknar så är det massor! :)
I natt var en jobbig natt, Novis somnade sent och sov dåligt hela natten. Jag hade fått sovit 3 timmar ungefär så vaknade hon och grinade. Gav nappflaskan men hon ville inte somna om. Hon vart sen jätte pigg och låg där och jollrade och hade sig. Ena katten började kraffsa hej vilt på fönster rutan och jag tappade humöret helt och hållet. Katten åkte ut och jag satt på tvn. Gick in i sovrummet efter en stund igen och hon var fortfarande vaken men Kim hade lagt sig bredvid henne så jag fick försöka sova. Hon sparkas nämligen väldigt mycket..
Tog väl en timme innan man somnade och klockan vart 5 på morgonen. Helt slut var jag!
Men tillslut somnade hon igen. Det var tänkt att vi skulle iväg på föräldrargrupp idag, en dietist var där och pratade. Men som jag sa till Kim igår, att bara för att man planerat något på morgonen så kommer hon sova länge. Och så vart det! Hörde inte ens när alarmet ringde imorse och inte hon heller tydligen..
Var dock riktigt skönt att få sova till 9.30 efter en sån här jobbig natt..

Vi klev upp, åt frukost och hon somnade i vanlig ordning ca 1,5 timme efter frukosten. Hon sov en bra stund och när hon vaknat så bestämde jag mig för att ta en promenad ut med henne. Härligt väder var det! Dock väldigt halt, numera får man ju passa sig för att ramla så man inte vickar vagnen samtidigt.. Men det gick bra! :) Vi gick en sväng på Jysk, köpte med en filt, en jätte fin hjärtjulstake och korgar till toaletten :)
Gick in på Coop och handlade lite nödvändigheter och då kom storhjärtat mitt också. Han fick ta varorna med sig hem i bilen medans jag vandrade hem med en riktig gnällfis! Vi åkte även sittvagnen idag, bäddade ner henne ordentligt där i eftersom hon inte hade den tjockaste av overallerna idag. Men av någon anledning så är inte sittdelen någon höjdare, hon blir alltid gnällig när hon åker den. Har iofs bara användt den 2 gånger men dom 2 gångerna gillas inte särskilt länge! :/ Hoppas det blir bättre sen..

Väl hemma trodde jag att hon skulle vilja sova för då hade hon inte sovit på ett par timmar. Men icke! :) Därimot somnade hon runt 19 nu ikväll och sover fortfarande. Vaknat till 2 gånger bara..
Det borde alltså bli en väldigt tidig morgon och här sitter jag, nästan tolv på natta! Men hoppas på att få ungefär 7 timmars sömn åtminstone, hehe. Ska nog ner på stan imorgon med Marina, får se hur vädret är. Kan säga att man har varit måttligt sur över att man inte har körkort när det är snöstorm ute. Man känner sig skapligt låst här hemma när Kim jobbar :( Det är en bit ner till stan och man har ingen större lust att gå i snöstorm. Hatar att åka buss på vintern också, tycker det är skit läskigt..

Nåja, så är det.. 6 dagar kvar tills det är dags för BVC igen, då blir det andra dosen av sprutorna :( Usch!
Hoppas hon inte tycker det gör jätte ont. Jag kommer inte vistas i samma rum, går bort till hissarna som sist. Så går jag in och tröstar henne efteråt. Det är Kim hon får hata för stunden ;) Hihi..

Marina var hit med en babypulka idag! Aww, en röd liten.. Vad söt den var! Den fick vi av henne och Magnus. Tackar så mycket! Slapp man köpa en :) Så ska väl inviga den imorgon eftermiddag eller så..
Ska bli roligt, i alla fall.. :) Imorgon är det också dags för Core så hela dagen är fullbokad kan man säga.
Ska fråga mamma lite snällt om hon kan skjutsa hem mig efteråt *blink* utifall Novis ligger och sover..

Men nä, nu kan jag inte skriva nå mer. Bara för att man ska sova så har man massor att berätta! :P
Konstigt.. Men här bjussar jag på några bilder med kass kvalité (min mobil kamera har sagt upp sig) men hon är så söt så dom är värd att lägga upp endå :)

Godnatt!








hon hade vantar på sig men vart skit sur när hon inte fick suga på tummen
så fick lov att ta av vantarna en stund
:p


Postat av: A

Men du, ingen bad om att få höra din åsikt om hur jag skriver. Min blogg och jag väljer själv hur o vad jag skriver om. Och jag har haft ett par dåliga dagar och det är tillåtet att ha svackor!!! Jag tvingar ingen att läsa om det är drygt så bara att göra nå annat ist :)



Jag är INTE en missnöjd mamma och vem är du att tala om för mig vad jag är? Det är du som ska läsa igenom en gång till med lite positivare inställning. Du är uppenbart inte mamma själv eftersom du verkar ha riktigt svårt att fatta att det är jobbigt många ggr.... Så gör ngt annat istället för att störa dig på mig vetja!!!

2010-11-11 @ 10:48:49
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: A

....våga stå för vem du är också :)

2010-11-11 @ 10:49:39
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: emelina

jag känner inte ens angelica direkt, och jag tycker enbart att det låter som en mamma som delar med sig av både det underbara och det som kan vara jobbigt.

och det är därför jag tycker om att läsa denna blogg. (:



alla vet väl att det är ett heltidsjobb att ha barn? t.o.m. jag som inte har det.

även fast man självklart älskar sitt barn av hela sitt hjärta så blir man väl trött och slut ibland?



och varför ska du bry dig om henne? du har väl ett eget liv att ta hand om? läs inte hennes blogg om den är så jobbig enligt dig ;P

2010-11-11 @ 11:06:54
Postat av: Marie

Hej gumman! Vill bara höja ett varningens finger... :-)

Vet ju inte var det är för modell på Novalies babypulka, men vi hade en till min minsta med rätt höga kanter, den välter jättelätt i kurvor. Och nej, innan din rabiata och anonyma kommentator säger nåt, vi körde inte rally!

Kram på er från Värnamo-Marie

2010-11-11 @ 19:51:07
Postat av: A

Okej, då får vi köra försiktigt med pulkan :) Hon kan ju inte sitta upp än i alla fall så vi lär ta det lugnt så hon inte ramlar ut, hehe.



Hahah, den var bra!! :)

Kramis!

2010-11-11 @ 21:15:24
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback