Jobbig start på helgen

Ja, imorgon bitti blir det en riktigt jäkla dålig start på helgen. Måste nämligen åka iväg och avliva min ena katt och det känns inte alls roligt :'( Hon har varit med i så många år (men inte tillräckligt många) och det är ju skit jobbigt när man har djur och det blir fel på dom. Jag ångrar mig som attan att jag inte försäkrade henne på en gång när vi tog henne. Hon har nämligen en knäskada, knät hoppar ur led på henne ibland. Och ni kan ju tänka er själva hur smärtsamt det måste vara.. Dock har det verkat bättre under en längre period men nu jamar hon även när hon sover och jag vill inte att hon ska ha ont längre. Hon har blivit jätte mager dessutom så det är dags nu. Man har varit självisk och dragit ut på tiden i hopp om att hon ska bli bättre. Hon har också bott hos mamma en längre tid nu sedan vi flyttade till stan, hon bodde hos oss ett tag då men saknade bruket. Var lika bra att ta henne tillbaka dit och som hon trivs :) Där kan hon ju springa ute som hon vill, var ju lite svårt att få det så i stan.. Hon vart ju dessutom med kattungar och det är dom katterna jag och Kim har idag.. Dom gick tyvärr inte ihop när vi flyttade tillbaka till bruket, antar att dom växer ifrån varandra och kanske inte ens känner igen varandra efter ett tag? Vad vet jag men det gick inte att ha dom tillsammans..

Men så är det. Så det känns jätte jobbigt. Först tänkte jag inte ens följa med utan Kim skulle få åka iväg med henne. Men då visade det sig att han skulle ha jätte bråttom tillbaka till jobbet så han skulle bara hinna in med henne och sedan lämna henne där. Och jag vill inte att hon ska ta sina sista andetag helt ensam :( Jag kommer gråta blod när hon somnar in men jag är hellre där med henne än att hon ska känna sig bortlämnad. Jag kommer sakna hennes dreggel och jamade när man kommer hem till mamma.. Det kommer bli tomt även fast jag inte träffar henne varje dag.. Men hon är ju ändå min lilla gofis :) Mitt första barn!
Men hon får det bättre än vad hon har det nu. Hon slipper ha ont och det där knät slipper hoppa ur!

Oj, vilket inlägg om henne det vart :) Men inget konstigt med det. Ska strax sova, har lite ont i magen inför morgon dagen bara men hoppas att jag kan somna så man inte är som ett slakt imorgon..



♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Postat av: M

Uscha va jobbigt :(

2010-11-26 @ 11:12:19

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback