Feber

Helt oväntat så vaknade Novalie efter att ha sovit många timmar under dagen med feber! Hon var jätte varm. Bytte på henne, gav henne lite gröt och morotsjuice och väntade ett tag innan jag skulle ge alvedon. Dock vart hon inte något bättre så hon fick lite febernedsättande och det tog lite mer än 1 timme så kändes det som att febern började gå ner. Hon vart lite piggare ett tag men den kom rätt snabbt tillbaka igen. Hon har spytt lite då och då, vet inte om jag bör oroa mig? Hon är inte konstigt på något sätt förutom att hon är lite slö och blek i ansiktet. Hon har skrattat och vi har busat idag så hon är med i alla fall, kinkig är hon av allra högsta grad så jag har det lite kämpigt här hemma. Synd om dom små när de blir sjuka :( Men oavsett det så är det väldigt påfrestande att behöva bära på henne hela tiden, kan inte ens gå på toa ifred.. Tokigt nog jobbar ju Kim natt också så man kan ju inte direkt få någon hjälp :/

Har försökt nattat henne flera gånger men hon sover kortare stunder och vaknar. Nu har hon precis vaknat, gnäller lite. Tänkte vänta och se om hon somnar om men verkar inte så. Ska gå in nu och känna på henne och se om hon fått feber igen.. Febertermometern fungerar inte, jävla skit grejer. Knappt använd! Får bli apoteket på måndag så tills dess får jag helt enkelt gå på min känsla. Man känner ju ganska bra om de har feber, hon var verkligen kokhet tidigare idag..



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback