Bakar

Efter vi varit på stan (som för övrigt var riktigt dåligt) åkte vi och handlade lite. Åkte hem och Kim gjorde en jätte god mat :) Efter det började jag med bakningen igen. Vart ytterligare några muffinsar med vitchoklad inuti och mockarutor. Dock verkar det inte vara min bak dag idag då muffinsarna gick av på mitten och mockarutan vart bränd i ugnen. Har ändå haft på glasyren nu för att se om det smakar bränt, i så fall är det bara börja om från början men då gör jag nog det imorgon. Orkar inte nu!

Lillan har somnat men är väldigt lättväckt så hon har vaknat till och från när jag har bakat. Hon sover ju i rummet bredvid köket och när man sätter igång med elvispen så är det ju klart att risken är att hon vaknar. Men jag har knappt kunnat prasslat med en påse.. :( Stackarn, hon är nog inte riktigt frisk än. Hon hade 38.7 i feber tidigare, gav henne en alvedon då innan vi åkte. Efter att vi kom hem ifrån stan och handlingen så verkade hon bättre så tog tempen då igen och då hade hon bara 37 någonting. Kändes lite varmare nu innan jag la henne men väntar med att ta tempen tills i natt om hon vaknar då..

Vart även en sväng in på Lindex, köpte en ny overall till lillsnuttan. Den hon har nu har blivit för kort i benen. Vi har ju en helt ny i stl 68 men den är så tjock så hon får inte plats i barnbilstolen med den plus att det blir för varmt att ha den och duntäcke i vagnen. Och då ligger hon också på fårpläden (som för övrigt var äkta för er som inte trodde det. 299:- på rusta) Den är dyrare nu men typ bara 50kr dyrare.. Så en äkta fårpläd på Rusta för ca 350:- är inte dåligt! Står åtminstone att den är äkta. Dessutom så säljer Jysk ut fårplädar lämpliga för barn för 250:- så man måste inte betala dyrt :) Ett tips bara!

Hoppas på att få hem nya barnbilstolen i veckan :) Vi ska sälja våran som vi har nu om någon är intresserad. Den är GRYM, älskar den verkligen. Ser riktigt skön ut plus att den är säker med ett underrede som man sätter fast i bilen. Då är det bara trycka fast barnbilstolen och ta loss den hur enkelt som helst, man trycker bara ner en knapp :) 700:- hade vi tänkt för den. Nypris är 1200:- och är av märket Brio! :)

Ja, det var det.. Just ja, vi köpte också ett par SKIT fina jeans leggings inne på Kappahl till henne :)
Ni får se bild på allt senare! Jag hittar aldrig något i klädväg på Kappahl. Om jag gör det så kostar det skjortan. Men däremot hittade jag 2 par olika skor och 1 väska som jag har kärat ner mig i! :)

Jaja.. Hoppas ni haft en bra helg!



muffins med vit choklad inuti


mockarutorna med strössel istället för koksflingor


Postat av: bror

Du, ja vill ha den där kakan.. helst nyss! noom noom!

2010-12-05 @ 23:15:07
Postat av: Tanyk

mmmm goott ju!



:D

2010-12-12 @ 12:26:53
URL: http://tanyk.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback