Seg dag

Idag är jag sjukt trött. Sov typ 2 timmar i natt. :/ Men hoppas på att få sova en liten stund på e.m med liten. Vart lite piggare efter lite mat i magen men inte var det mycket inte..
I helgen har det varit lugnt. Jag & Kim tänkte åka till julmarknaden i Högbo men vände på parkeringen när vi såg att temperaturmätaren stod på -15 grader. BURR? Jag hade inte ens ett par vantar så var lika bra..
Vi lämnade Novis hos hennes mormor och även morfar var där medans jag och Kim åkte in till Coop Forum i Valbo och letade efter skumroller. Vart en sväng till Rusta också. Där har dom halva priset på alla ljusstakar och julstjärnor (på fot) så det var skit billigt. Vi har inte en endaste julgrej i sovrummet men känns onödigt då dom persiennerna alltid är nerdragna :p Man glömmer ha upp dom mellan gångerna som Novalie inte sover.

Men vi satt igång och målade när vi kom hem. Först lagade jag mat och städade köket så det inte skulle bli så mycket idag. Har ju bara 3 rum kvar att städa :p Men hjälpte sen, efter maten, till med målningen :) Vi har tagit över Novis sovrum så länge så det inte ska stinka färg i hela lägenheten. Målar vardagsrumsbordet och tv bänken vit. Hoppas, hoppas att det inte blir fult för då kastar vi skiten! Snart mellandagsresa så får väl leta efter nytt då.. Men så tråkigt att ha mörkt i vardagsrummet. Mycket fräschare med vitt! :) Vi har även ett egetmålat svart barbord som vi ska sälja. Det är jätte fint! Stolarna kastar vi dock för ena är trasig. Så en kan man ju få med då. Någon intresserad så hojta till bara :) Det ska ut på blocket annars..

En ny hylla ska inhandlas från Ikea istället för barbordet. Hittade en jätte fin för endast 399 :- så det var ju rena fyndet, tycker jag. Med tanke på att nästan en exakt likadan på Jysk går på 1299:-

Ja, och snart är det jul! Herregud, vad tiden går snabbt. 2 dagar kvar tills Novalie blir 6 månader. Det är faktiskt helt sinnessjukt att det går så fort! Känns som jag låg på förlossningen för typ 2 månader sen.
Men så är icke fallet! Och så duktig hon är.. Mitt lilla hjärta! Hon kommer nog bli tidig i allt hon, tror jag.
Så kul nu när hon lärt sig vad vissa ord betyder. Som "hoppa hoppa" då börjar hon hoppa :) MYS!
Och hon springer runt i den där gåstolen nu så vi har fått plockat bort saker som hon gärna är och pillar på. Nu gäller det att ha stenkoll på henne så inget går illa. Pratar hela tiden, nästan.. Det finns ju inget mysigare än när hon verkligen försöker prata! Ibland har hon mycket att säga så meningarna blir jätte långa och så ser hon super seriös ut, haha :) Jag tror att hon kommer vara uppe och springa runt här hemma runt 10 månader, kanske.. Ska hjälpa henne så gott jag kan med att bli stadig i ryggen :)

Nä, nu blir det lite annat. Ha en bra dag!




Det är kul att leka med iPhone :) Älskar den telefonen!



HAHAHAHAHA :D



Kim kommer nog se hur såhär när han blir gammal?! :P



Och jag tog ett kort när jag hade en dålig dag..



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback