BVC

Idag är det dags för 6 månaders besöket på BVC :) Gör man något speciellt då eller, ni som vet? :p
Lillan ligger och sover bredvid mig nu, är ganska trött själv men måste göra mig i ordning och så medans hon sover så tänkte göra det om en stund. Kim blir inte med för första gången, han måste göra klart på jobbet. Men mamma skjutsar mig och hon känner ju vår BVC sköterska så hon får följa med istället :)

Det har blivit sämre uppdatering i bloggen också ser att jag har tappat många läsare. Men det är ju förståeligt när det aldrig händer något här. Men jag har tappat lusten totalt efter alla jävla gnäll och klagomål. Även fast jag inte vill bry mig eller så, så blir det ändå svårt att veta vad man ska skriva om. Borde köra på som jag gjort förut men ja, så blev det inte. Men kanske blir ändring på det så småningom. Förhoppningsvis!

Börjar känna pressen på mig inför sommaren. Behöver ha ett sommarjobb då nämligen. Men det är ju inte det lättaste. Måste skriva CV och personligt brev, BLÄ! Hatar att göra sånt skit. Ut med ansökningarna i Januari senast och hålla tummarna på att man får något. Det hade ju varit guld med ett körkort så man hade kunnat söka i Gävle. Det går ju dock bussar också såklart.. Men lättast hade ju varit ett körkort. Får börja övningsköra om 3,5 månad med Kim. Då ska vi se till att gå en kurs och allt det där. Har övningskört sedan jag var 15 med mamma så jag kan köra bil men har svårt med en del saker. Och regler kan jag ju nästan inte alls :p
Tänkte i alla fall köra så mycket som möjligt då så jag blir det billigare på körskolan. Kanske to.m hoppar över att köra där alls och bokar en uppkörning direkt. Och ja, allt som hör till..
Vi får la se hur det blir! :)

På torsdag flyttar min barndomsvän och en utav mina bästa vänner (Marina) till hus i Järbo :) Väldigt spännande! Hon fyller år den 21 så då ska vi åka dit med present och samtidigt kika på huset. Jag är SÅ nyfiken. Väldigt speciellt att flytta till hus och jag längtar tills den dagen kommer för oss :)

Ha en jätte bra dag!

Postat av: Linda

Sök sommarjobb inom sandvikens kommun då? Du hade väl praktik på tallen? :) Samt att nya vikarier brukar få jobba jättemkt efter sommaren, eftersom de inte k´ligger så högt på laslistan :) bara ett litet förslag.. ganska bra bet också .)

2010-12-14 @ 15:10:05
URL: http://metrobloggen.se/buslinda
Postat av: Marina

Vi får nyckeln på torsdag men flyttar på fredag ;) Guud va de pirrade till i magen på mig när du hade skrivit om de här i bloggen!! Jaa, ni är så välkomna den 21:a på både fika o kika runt i huset :) Jag förstår knappt att det är sant! Nu fortsätta packa, inte så mycket kvar nu :)



Puss på er mina tjejer!!

2010-12-14 @ 18:23:54
URL: http://marinaisabell.blogg.se/
Postat av: A

Linda - Nja, inom vården? Det finns knappt med på kartan. Vet att man inte har råd att vara kräsen men där går nog min gräns. Jag hade bara praktik där i ca 1 vecka så det hjälper nog inte mig så mycket faktiskt. Jag hoppas på att få inom butik eftersom det är det jag vill göra, om inte så håller jag tummarna att jag kommer in på Sandvik genom Kims mamma.



Marina - Ja, så var det ;) Anyway, 3 dagar.. Herregud! Ja, man tror inte det är sant faktiskt :)

Vi lär ses snart.



Puss tillbaka!

2010-12-14 @ 18:46:36
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag är här varje dag iallafall... På din mammas oxå...

Bara så du vet.

Kram, kram på er

2010-12-14 @ 19:28:15
Postat av: Ullis

Oj, det lät sjukt dyrt.. :S nej det får vara, sätter bara upp mig på lägenheter där värmen ingår hädanefter :) hoppas allt är bra med er :)

2010-12-14 @ 21:09:39
URL: http://ulliiss.blogg.se/
Postat av: Ullis

Oj, det lät sjukt dyrt.. :S nej det får vara, sätter bara upp mig på lägenheter där värmen ingår hädanefter :) hoppas allt är bra med er :)

2010-12-14 @ 21:10:40
URL: http://ulliiss.blogg.se/
Postat av: Linda

Risken finns att man inte får vara kräsen i dagens samhälle :/

2010-12-15 @ 07:35:41
URL: http://metrobloggen.se/buslinda
Postat av: Marina

Jaa, de lär vi göra!! Jag och Magnus kommer nog förbi idag innan kl 17 någon gång o lämnar lite julklappar. Men vi ringer först o ser om du/ni är hemma :)



Grattis till finaste Novis på hennes 6 månaders dag också!! <3



Puss

2010-12-15 @ 07:57:07
URL: http://marinaisabell.blogg.se/
Postat av: M

Hur gick det på bvc? :) fick ni göra något speciellt eller va det vägning och mätning bara? :)

2010-12-15 @ 17:46:35
Postat av: A

Det var vägning och mätning och så ställde hon några frågor om utvecklingen och vad hon äter :)

2010-12-15 @ 17:52:26
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback